לתרומות לחץ כאן

החזרת אייפון לבעליו

הועלה דיון לגבי אייפון האם צריך להשיבו בעליו, ודנו בזה מצד לפני עוור, אך לכאורה מדוע זה לא נקרא כחד עברא דנהרא שאין בזה לפני עיוור, ועוד שאולי זה מסונן, ועוד שיש בזה הרבה צדדים לשימוש חיובי ולא כפסק הגריש"א לגבי בגד פריצות, ועוד שאולי קיבל היתר מיוחד, או אולי אפילו רבו לא אסר זאת כדוגמת חסידות קרלין עד לפני זמן לא רב.
ובנוסף יש בזה חילול ד' וראינו שבדיני השבת אבידה לגוי מחייבים להשיב מחמת חילול ד'.
ואשמח לדעת ההלכה הפסוקה, והנ"ל רק התעוררו לי בדיון עצמי בדבר.
תודה רבה וחודש טוב.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

עיין מה שכתבנו בתשובה כאן. ככלל, הדיון בשאלות כאלו אינו אמור להיות בפורום זה. תפקיד גדולי ישראל הוא לגדור גדר ולעמוד בפרץ והם אמורים להכריע בשאלות כאלו.

אגב, לא מובנת הטענה מחסידות קרלין (ככל שהעובדה נכונה), הרי בהשבת אבידה הולכים אחר הרוב והרוב אינם חסידי קרלין.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל