שלום וברכה אני רוצה לדעת כאשר לא אוכלים בשר או עוף של אוכל מסוים ואמנם ההכשר הוא לא מעוד גרוע לכן לפעמים עולה במחשבה שאם נחמיר על הבשר עצמו אולי נוכל להקל על התבשיל
[הרי אם פוסקים שנותן טעם זה דאוראיתה אז לכאורה נצתרך להחמיר על כל התבשיל ]
ועוד שאלה זה מתאי שזה נראה שזה היה מבושל בנפרד עד כמה יש להחמיר בגלל חשש שהשתמשו עם אותם כלים
ומה הדין אם ראיתי שהשתמשו באותם כלים
או אפילו שהתבשיל עצמו נגע בבשר
תודה רבה
תשובה:
שלום רב
בענין זה אכן יש להבדיל בין שני המקרים שהזכרת. כאשר מדובר במאכל שהתבשל עם בשר, כיון שטעם כעיקר מדאורייתא, אם אתה לא אוכל את הבשר אין הגיון לאכול את שאר התבשיל. אבל במקרה השני שמדובר בכלים, וסתם כלים אינם בני יומם, והכל זה רק ספקות וכו', ודאי יש להקל.
בהצלחה
תודה רבה
בשאלה השניה התכונתי לשאול על מאכלים שהתבשלו בנפרד ולא עם הבשר לפי הנראה ,אבל בשעת ההגשה מסתמא שהם משתמשים עם אותם כלים
לפעמים רק משתמשים עם אותה כף
ולפעמים אף מגישים את האוכל והבשר באותו מגש
אפשר להקל, אלא אם כן הכל שוחה יחד ברוטב…
השאר תגובה