לתרומות לחץ כאן

בניה על גג של רכוש משותף לכל הדיירים

בס"ד יום חמישי י"א באייר
כבוד הרב הנכבד שליט"א
ישלי את אותה שאלה עם גג לבניה, רק בהבדל כי אני השתמשתי ומשתמש בגג הזה לעשיית סוכה, ואני עושה כבר סוכה בגג הזה קרוב לארבעים שנה, ואף אחד לא מחה או אמר מילה, ואני משאיר את קורות הסוכה וכל הנצרך לה גם בגג.
עכשיו שכן רוצה לבנות את הגג עבורו ויש לו חתימות מתוך 18 דיירים יש לו חתימות מ-15 דיירים, והוא עשה הסכם אתי חתום וכתוב ברחל בתך הקטנה שהוא נותן לי חדר שלו בגודל הסוכה שהיה לי עד השנה הזו תשע"ו ל-8 ימים של סוכות. אבל הוא החליט להפר את ההסכם כבר לפני שהוא שם לבנה אחת בגג, והוא לא רוצה לתת לי את הסוכה שלי, אני מדגיש כי אני עושה סוכה זו בגג עוד טרם בואו לגור בבנין שלי. הגשתי התנגדות בעיריה, ויש שכנים שגם מתנגדים לו עקב שהפר את ההסכם אתי, הם חתמו לו אחרי שהוא רימה אותם כשהוא אומר להם על שאלתם מה תעשה עם השכן שעושה סוכה בגג כבר ארבעים שנה. תשובתו היתה עם השכן הזה אני מסתדר, ולכן חתמו לו.
מה הדין במקרה הזה?
אשמח לתשובת כבוד הרב שליט"א בהקדם.
בתודה מראש ובברכה.

תשובה:

 

שלום רב,

הסוכה אינה מעלה ואינה מורידה בנושא.  מאחר שהגג הוא רכוש משותף והוא עומד לשימוש כולם (ואין לבעל הסוכה חזקה כדין חזקת התשמישים שזה שימוש שמונע משאר הדיירים להשתמש) ודין הבנייה ככל בניה ברכוש המשותף ולצורך כל יש צורך בהסכמת השכנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל