לתרומות לחץ כאן

ג'לטין בתוסף מזון

שלום רב,
ישנו תוסף תזונה המיועד לסייע בטיפול בהשמנה ומבוסס על מקור צמחי – garcinia cambogia. אך לתוסף של החברה שאותה אני מעוניין לקנות יש מרכיבים נוספים והם אשלגן כרום וסידן וחומצה הידרוקסית. וכן הקפסולה עצמה עשויה מג'לטין.
המפעל ממוקם בארה"ב.
מבירור שניסיתי לעשות שם אין להם מידע מהו מקור הג'לטין האם הוא מבקר או מחזיר וכו' הוא יכול להיות או מזה או מזה או משניהם ביחד.
האם מותר להשתמש בזה לכתחילה ?

תודה מראש.

תשובה:

שלום רב

מומלץ לרכוש עם הכשר, אם אין עם הכשר והויטמינים נצרכים, יש על מה לסמוך להקל.

מקורות:

בענין זה יש כמה חילוקי דינים: יש שהורו, שאם הג’לטין במצבו כשהוא לפני הכנסה למאכל הוא פסול רק מאכילת אדם אבל הוא ראוי לאכילת כלב יש איסור גמור לאוכלו, אך אם הוא אינו ראוי לאכילת כלב והוא כמו אבק ממש, אין בכך איסור, וכן הורה ההר צבי יו”ד סי’ פב. אך רבים מהפוסקים אוסרים גם באופן זה, כיון שלאחר שהג’לטין מעורב במאכל הוא חוזר ונהיה ראוי לאכילה, ראה מנחת יצחק ח”ה סי’ ה שקיבץ מדבריהם בהרחבה. וראה עוד ציץ אליעזר ח”י סי’ כה, ויביע אומר ח”ב סי’ יב. ותשובות והנהגות ח”ב סי’ שפא, שדנו רבות בשיטות הפוסקים בזה לכאן ולכאן, ויש שהורו היתר בזה לגבי תרופות המיוצבות על ידי ג’לטין.

למעשה לגבי מיני מאכל ממש נהגו כבר הכל להחמיר ולהשתמש רק בג’לטין מן הצומח או מבשר כשר, וכיום הדבר מצוי לרוב ואין כל בעיה להשתמש בו לבד.

עוד על הפקת הג’לטין שאינו כשר ראה כאן.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל