לתרומות לחץ כאן

הכשרת כלים משומשים

שבוע טוב
אני פותח בעזרת השם מטבח תעשייתי וקונה ציוד משומש. כיצד מכשירים סירים מנרוסטה ותבניות/גסטרונומים מנרוסטה שאין אני יודע מה השתמשו אתם קודם לכן.? תודה

תשובה:

שלום רב

הכשרת מטבח שלם יש בו פרטים מרובים ולא ניתן להדריך כאן באופן מושלם. ראוי לפנות לרב באיזור המגורים ולהוועץ איתו, והטוב ביותר הוא להביא הביתה אברך הבקי במלאכה שיעשה זאת יחד איתך.

באופן כללי, הסירים הסכו”ם והצלחות טעונים הגעלה בסיר גדול המלא מים רותחים על גבי האש, כשהם נקיים ולא 24 שעות שלא היו בשימוש. המחבתות טעונות ליבון באש, כלומר להחזיקם בתוך האש על גבי הגז משני הצדדים עד שיתחממו עד כדי כך, שאילו היינו מניחים קש על המחבת הוא היה נשרף. דין זה אמור במחבת שמשתמשים בה עם מעט שמן, אולם רשת לצליית בשר וכיוצא בזה שמשתמשים בה ביבש צריכה ליבון חמור, כלומר, להעמיד אותה על האש עד שתתאדם. כך גם במחבת טפלון שמשתמשים בה ללא שמן. כלים שמשתמשים בהם בצונן בלבד די ברחיצה בלבד. צלחות חרסינה ופורצלן לדעת הרבה פוסקים לא ניתן להכשיר אותן. במקרה שהדבר כרוך בהפסד גדול, יש להשאיר אותם שנה ללא שימוש ולאחר מכן להגעיל אותן 3 פעמים בזה אחר זה. תבניות תנור, אם השתמשו בהן בתוך 24 שעות לחלבי ובשרי או למאכל לא כשר יש להשליכן לאשפה, אם לא נעשה הדבר בתוך 24 שעות ניתן להכשיר על ידי נקיון יסודי והכנסתם לתנור למשך חצי שעה או יותר כשהוא פועל על חומו המירבי. את התנור עצמו יש לנקות היטב, להמתין 24 שעות, ולאחר מכן להפעיל אותו על חומו המירבי למשך חצי שעה או יותר.

ומכל מקום כאמור בענין זה יש כל מיני פרטים קטנים ולכן עדיף לא לעשות כזה מבצע גדול לבד ללא הנחייה צמודה של אדם הבקי בפרטי הדינים.

בהצלחה רבה וכל הברכות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל