לתרומות לחץ כאן

טבעת קידושין שאולה

שלום רב , לפני שבוע הייתי בעבודה והורדתי את הטבעת שלי והנחתי אותה על השולחן . ידיד שלי מהעבודה לקח את הטבעת ושאל אותי ״התנשאי לי ״ אמרתי לו שכן וזה לא היה במכוון והיו שתי עדים מה זה אומר ?? בבקשה תעזרו לי .

תשובה:

שלום רב,

העובדה שהטבעת היתה שייכת לך אינה יכולה להקל בנידון זה, הדין הוא שהמקדש בטבעת של האישה עצמה הרי זו מקודשת, ועל הלכה זו אין כל חולק, משום שבגמרא כבר מופיע שהמקדש בגזל דידה (גנב ממנה חפץ וקידש אותה בה) הרי זו מקודשת משום שעצם הסכמתה להתקדש על ידי חפץ זה מגלה שהיא נותן לו את זה במתנה כדי שיוכל לקדש אותה בחפץ זה. ראה עוד כאן

העובדה שהוא אמר "התנשאי לי" ולא הרי את מקדושת לי, גם זה מצד עצמו בעייתי מאד, אמנם בדרך כלל שנותנים טבעת במעמד הצעת הנישואין אין בזה חשש קידושין משום שכולם יודעים שהכוונה היא רק לגלות רצינות והתחייבות וכמו בעצם במעמד האירוסין, אבל שניהם יודעים שהקידושין עצמם יהיו רק אח"כ וכך יש לפרש את הנוסח הזה. אולם בסיטוציה הזו, אני לא בטוח שהכוונה היא להצעת הנישואין המקובלת, אלא זה נראה יותר כלשון קידושין.

לגבי עדים שנכחו במקום, אני לא יודע אם הם היו עדים כשרים או לא, בכל אופן, לעניות דעתי השאלה הזו צריכה בירור מעמיק יותר, והייתי מציע לך להתקשר אלי.

הרב זאב ליטקה

0504163175

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל