לתרומות לחץ כאן

כפרה על בעילת גוי

שלום כבוד הרב,
עשיתי טעות חמורה ושכבתי עם גוי. אציין כן הנני שומרת שבת ומאוד מסורתית ואני מתהלכת מאז אותו מקרה בתחושות קשות ופחדים על החטא הנוראי שביצעתי.
אני ממש חסרת מנוחה ומתייסרת עם עצמי מאוד.
אבקש לדעת איך ניתן לתקן את הנעשה ומה עליי לעשות/ אסור לי לעשות.
תודה,

תשובה:

שלום רב,

כפי שאת יודעת זו עבירה חמורה. וכלשון הרמב"ם (פרק יב מהלכות אישות הלכה ח'): "עון זה אע”פ שאין בו מיתת ב”ד אל יהי קל בעיניך, אלא יש בו הפסד שאין בכל העריות כמותו שהבן מן הערוה בנו הוא לכל דבר ובכלל ישראל נחשב אע”פ שהוא ממזר והבן מן הכותית אינו בנו שנאמר כי יסיר את בנך מאחרי מסיר אותו מלהיות אחרי ה’. ודבר ז12ה גורם להדבק בעכו”ם שהבדילנו הקב”ה מהם ולשוב מאחרי ה' ולמעול בו”.

יחד עם זה אין דבר העומד בפני התשובה וניתן לחזור בתשובה ולכפר על מעשה חמור זה. והיסוד הוא בדבריהרמב"ם בהלכות תשובה שאדם בבואו לשוב בתשובה על חטא שעשה ניתן לעשות זאת אם הוא מתחלט בלב שלם, ונותן הרמב"ם אידיקציה מתי זה נחשב חרטה בלב שלם "עד שיודע תעלומות [=בורא עולם] יעיד עליו שלא ישוב לחטא הזה לעולם!". כלומר, צריכים להגיע לרמה כזו שבורא עולם יוכל להעיד עליו שלא ישוב לעולם לחטא הזה שוב. ולעניות דעתי ניתן להגיע לזה, אם תקבלי על עצמך איזה גדר וריחוק כדי שלא יקרה דבר כזה בעתיד. לדוגמא, אם לא נזהרת מספיק בהלכות ייחוד או בשיחות סתמיות עם בחורים ותוך כדי כך הדברים מדרדרים לידי מעשה…עלייך להתחזק בדיוק בנקודה הזו, לשמור על הלכות ייחוד, לא לקיים שיחות כאלה עם בחורים, ובכך תוכלי להשתמר ולשמור על עצמך יותר, כדי שלא להכשל בעבירה כזו על הנישואין. ובכך יכופר גם העוון שנעשה.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל