לתרומות לחץ כאן

חיישנים חשמליים בביוב שלי?

בסד
שלום רב
רציתי לשאול את דעת הרבנים בנושא הבא :
לפני כשנה וחצי התקנתי פיקוד שבת של "משמרת השבת" . היום אחד מאנשי המשמרת התקשר אליי עם הודעה דחופה. הוא אמר לי שהם קיבלו רשימות מהערייה של העיר שלי ובהן מידע שמתחת לאדמה , בבית שאני מתגוררת בו יש מנגנון חשמלי כלשהו של הביוב. כלומר כשאני שוטפת ידיים, מורידה מים בבית שימוש ובכל מקרה שאני פותחת את הברז המים שנשפכים לכיור מגיעים לביוב וזאת בעיה בשבת.
רציתי לדעת האם זה יתכן ? אני גרה בבית פרטי.
לפני כחצי שנה ביררתי את עניין המשאבות בתאגיד ולפי מה שאמרו לי אין בעיר שלי משאבות חשמליות בבתים. כשאמרתי זאת למשמרת השבת הם אמרו שאולי אין משאבות אך בביוב יש חיישנים או מנגנון כלשהו שפועל על חשמל ונוצר חילול שבת לא עלינו.
נכנסתי ללחץ גדול ואיני יודעת מה לעשות. הם מציעים לי להתקין פיקוד שבת לביוב בדחיפות .
כיצד להתייחס לזה ?
אני רוצה להדגיש כי אני מגדירה עצמי חרדית ומתייחסת ברצינות רבה מאוד מאוד לשמירת השבת.
תודה.

תשובה:

שלום רב

אינני בקי בענין זה, אני רק יודע שיש בזה דעות שונות, תוכלי לברר עוד אצל המכון הטכנולוגי להלכה בטל' 026423230. למיטב ידיעתי הם מציגים עמדה מנוגדת ואינני יודע עם מי האמת. בגדול, הגר"ח קנייבסקי תומך מאוד בפעילות של משמרת השבת ומגבה אותם לגמרי.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בסד
    השאלה שלי היא האם הם דוברי אמת ? כי כיצד יתכן שמשמרת השבת קיבלו מידע אודות הביוב של הבית שלי ?
    בדקתי שבדרך כלל מנגנון חשמלי בביוב מותקן בבתים שמתחת לקרקע כלומר במרתפים . הבית שלי על הקרקע.
    שאלתי את יו"ר המועצה הדתית שגר בשכונה שלי והוא אמר שזה נשמע מאוד מוזר. ושלפי מה שידוע לו אין שום משאבות חשמליות או חיישנים בביוב.

  2. בסד
    כן, אבל התקשרתי לתאגיד המים בעיר שלי ובדקתי ואמרו שאין בעיר שלנו שום חיישני ביוב חשמליים. ואצלי בבית זה וודאי לא יכול להיות כי הבית שלנו על הקרקע ואין לנו שום מרתף. ההפך , כדי להיכנס לדירה שלנו צריכים לעלות 4 מדרגות.
    אני שאלתי אתכם פעם האם יכולה להיות בעיה בפתיחת ברז מים בשבת כשיש שעון מים באישור המכון הטכנולוגי ועניתם שאפשר להשתמש בשבת ללא חשש.
    איך אני יכולה עוד לבדוק ? התקשרתי למכון הטכנולוגי והם אמרו זה לא יתכן. גם מכון צומת אמרו שזה חשוד. הרב של בית הכנסת שבשכונה שלנו שהוא רב חרדי למהדרין אמר שלא ידוע לו על בעיה כזו ביקנעם. והוא אמר שבעיר שלנו יש עירוב. לא הבנתי מזה אומר ?
    האם יש מקום לבדוק שוב בקשר לביוב ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל