לתרומות לחץ כאן

מה עושים היום שאין קרבנות

שלום, מה דינו של מחלל שבת בשוגג היום שאין קורבנות , אני מחפש מקורות שמדברים על זה ? מצאתי בגמרא מנחות קי ,, כל הלומד תורה כאילו הקריב. וגם שבת יב ״ אביא חטאת שמנה״ אבל .. , השאלה היא מבחינה הלכתית מי דיבר על זה, מה דינו של מחלל בשוגג היום והאם דרך לכפרה , לעשות תשובה ויום הכיפורים מכפר… אבקש בבקשה מהרב מקורות בפסיקה הלכתית שדברו על זה , תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

זה ברור שהיום שאין לנו קרבנות העברות מתכפרות ע"י התשובה. ראה ברמב"ם הלכות תשובה (פ"א הלכה ג'): "בזמן הזה שאין בית המקדש קיים ואין לנו מזבח כפרה אין שם אלא תשובה, התשובה מכפרת על כל העבירות, אפילו רשע כל ימיו ועשה תשובה באחרונה אין מזכירין לו שום דבר מרשעו שנאמר רשעת הרשע לא יכשל בה ביום שובו מרשעו, ועצמו של יום הכפורים מכפר לשבים שנאמר כי ביום הזה יכפר עליכם".

יחד עם זה כידוע לפני התפילה יש את פרשת הקרבנות. ראה בביאור הלכה סוף סי' א' שכתב על פרשות הקרבנות: "כבר מבואר בספרים גודל המצוה ומה טוב למי שנוהג בזה שילמוד מתחלה את ענינים האלו מן הגמרא או מספרי הרמב"ם כדי שיבין אח"כ מה שהוא אומר ובזה תחשב לו כאילו הקריב ממש קרבן וכן מה שאנו אומרין בכל יום אביי הוה מסדר וכו' וענייני עשיית הקטורת מצוה לראות להבין מה שהוא אומר ועיין מה שהאריך בעל השל"ה בהגהותיו על ספר יש נוחלין".

אגב, במשנה ברורה שם ס"ק טו הביא בשם המגן אברהם שאדם היודע על עצמו שהוא חייב חטאת (לדוגמא, מחלל שבת בשוגג) יאמר דבר ראשון פרשת חטאת. (וסיים: ולא משמע משאר הפוסקים כן).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל