לתרומות לחץ כאן

הסתרת מידע בשידוכים

אם ישנו אדם החולה במחלה כרונית דהיינו מחלה שלא עוברת כגון קרוהן וכיו"ב שזה מחלת מעי דלקתית במעיים שאין להם תרופה שתעלים אותם אלא שתשמור על מצב קיים והאדם מרגיש בטוב ומתפקד רגיל לגמרי משהו שלא אמור להשפיע על חייו ועל חיי זוגתו בעתיד יש לציין שמחלת הקרוהן אינה עוברת ואינה מדבקת אפילו ביחסים רק כן יכולה לעבור לדורות הבאים סיכון של עד 15 אחוזים שילד להורה חולה יהיה חולה גם הוא האם יש חובה לספר למשודכת על כך או לא ?

תשובה:

שלום רב

מחלת הקרוהן למיטב ידיעתי לא תמיד מאוזנת לגמרי, ויש תקופות קשות יותר ויש קלות, יש כאלה שמקבלים את זה בצורה יחסית מינורית ויש שמקבלים את זה קשה יותר. יש כאלה שנוטלים כדורים במשך תקופה, ויש שלא. ההגיון שלי אומר בשלב מתקדם של הפגישות כן לספר את זה אולם אינני יודע להכריע. אוכל רק לומר לך שקרובת משפחתי לקתה במחלה זו בגיל 19 בצורה מינורית. הוריה הלכו להתייעץ עם הגר"י זילברשטיין שהמליץ להם להתייעץ גם עם גיסו הגר"ח קנייבסקי, שאמר שאם היא נוטלת כדורים במשך התקופה הזו, עליה לספר. אולם אם לא, אינה צריכה לספר כלום. (אגב, היא נשואה היום באושר).

צריכים לדעת שהשיקול שלא לספר ידוע לכולם. הזהירות שלא לספר בשלב מוקדם גם הוא מובן. אבל צריכים גם לזכור שהסתרת מידע בשידוכים הוא מעשה חמור, בשו"ת דברי יציב אבה"ע סי' טו זועק מרה על כך שיש בציבור היראים שאינם נזהרים מלהסתיר ובכך גורים לקידושי טעות ח"ו (כוונתו כמובן לספק קידושי טעות). לכן תמיד יש לשקול את הדברים היטב, ואכן כדאי מאד להתייעץ בענין עם הגר"י זילברשטיין שאני יודע שהוא מכיר את המחלה הזו היטב.

בהצלחה ורפואה שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל