לתרומות לחץ כאן

צוואת שכיב מרע תקיפה כמו מן התורה, נפק"מ

שלום,

יש לי שאלה לידע כללי, בענין צוואה כתב הרמב"ם לגבי צוואת שכיב מרע (נחלות, ו, ב): שכיב מרע שצוה ואמר ליתן לפלוני כך וכך… זכו הכל כשימות בכל מה שנתן להם, ואינו צריך קנין, שדברי שכיב מרע ככתובין וכמסורין הן. ודבר זה מדברי סופרים. ואע"פ שאינו אלא מדבריהם, עשו אותה כשל תורה, כדי שלא תטרף דעתו עליו כשידע שאין דבריו קיימים.

לענין מה הנפ"מ אם זה מדברי סופרים או מהתורה, מה זה משנה שהיו צריכים לעשות אותה כשל תורה?

תודה רבה,

תשובה:

שלום רב,

כוונתך לרמב"ם בהלכות זכיה ומתנה פ"ח ה"ב.

מקור דברי הרמב"ם הוא בגמ' ב"ב דף קנז ע"ב והנפק"מ הוא לעניין שאם המנוח נתן שטר חוב, אין היורש יכול למחול, בשונה ממקרה שמכר שטר חוב בהיותו בריא שהיורש יכול למחול. דין זה מובא אף ברמב"ם הלכות זכיה ומתנה פ"י ה"ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל