לתרומות לחץ כאן

עבודה בחוה"מ פסח

שלום כבוד הרב,
שמי ליאת. אני עובדת כרגע בחנות בגדים.
הסיפור הוא שאני לא נוהגת בכלל לעבוד בחוה"מ!
לפני כן עבדתי במקום אחר שבו גם דרשו ממני לעבוד אבל שאלתי את אבי ז"ל שנפטר לפני 4 חודשים האם מותר לי לעבוד. הוא אמר לי אז שעדיף שאפסיד את העבודה ולא לחלל את המועד. משמים כבר ימצאו לי עבודה. איימתי בהתפטרות ואיכשהו בנס הבוס התרכך והסכים שאקח חופש בחוה"מ.
אותו מקום עבודה נסגר ונאלצתי לחפש עבודה אחרת.
עכשיו אני עובדת בחנות בגדים. הבעלים דתיים. שלא לומר חרדים. כשהגיע פסח אני מגלה שהם דורשים ממני לעבוד. המנהלת אמרה שעידכנה אותי כבר כשנכנסתי לעבודה. אמרתי לה שאינלי מושג על מה היא מדברת. לעובדת השניה כן הודיעו.
ניסיתי להתעקש לא לעבוד. אבל הם לא קיבלו אתזה. ועכשיו, אני מרגישה רע וקשה לי מאד. ואני כל הזמן נזכרת במה שאבי ז"ל אמר לי. לא לעבוד. זה סוג של צוואה לא כתובה. מה גם ששאר החנויות מסביב, גם כן של בגדים, כולן סגורות. מה אני צריכה לעשות? האם אקבל על זה עונש? אני מרגישה גרוע. כאילו אני אכזבתי את אבא שלי.

תשובה:

שלום רב

אם יש לך אפשרות לבחור את ימי חול המועד כימי חופשה שנתית חובה לעשות זאת, ואין לעבוד בחול המועד כדי לקבל את החופשה בקיץ. אבל אם אין ברירה ובעבודה דורשים שתעבדי דוקא בימים אלו ואם לא תשמעי לכך אפילו במחיר הפסד השכר הם עלולים לפטר אותך או להרע את תנאי העבודה מותר לעבוד, כיון שזהו דבר האבד.

חג שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *