לתרומות לחץ כאן

תלונה על יהודי

שלום רב,
לא מזמן הייתי בחו"ל ושהיתי במלון בבעלות יהודית (אני לא בטוחה שהבעלות יהודית אבל מי שטיפל שם בעניינים היה יהודי). ההתנהלות היתה לא הוגנת (תלונות על לכלוך ותנאים גרועים לא טופלו, חוסר ביטחון וכו') ואף גובלת בפלילים (סירוב לתת קבלה ללא תשלום נוסף בתואנה ש"קיבלתי הנחה על מחיר ללא קבלה" למרות שזה בכלל לא נאמר לי מראש). כשחזרתי הביתה התלוננתי על המלון בדרגים הגבוהים ביותר אליהם יכולתי להגיע. עכשיו טוענים נגדי ש"מכרתי יהודי" לגויים. אני לא מבינה- כשאני הייתי צריכה עזרה זה לא היה אמור להיות "יהודי עוזר ליהודי" אבל כשאני מתלוננת זה כן? האם ההלכה גורסת ש"אין למסור לשלטונות" גם יהודים שעוברים על החוק??לא מצליחה להבין. האם סולידריות יהודית אמורה לאפשר ליהודי לחטוא רק בשל מוצאו? אמרו לי שאני לא דתיה בגלל שהתלוננתי. אשמח לדעת ההלכה. תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

אכן את צודקת סולידריות יהודית אמורה להיות הדדית. גם הקביעה שאתה אינך דתיה בגלל שהתלוננת על המלון ממש אינו במקום. מה הקשר? יש כאן עובדה, והשאלה האם המעשה נכון ראוי וכשר לעשותו או לא, אינו נוגע לשאלת עובדת היותך דתיה.

הלכה למעשה אם היית שואלת לפני שפנית להתלונן, הייתי מציע לך בהחלט לפנות קודם כל המלון עצמו, ולהזהיר אותם שאת הולכת להתלונן. לכאורה יהיה תיקון לעוולה שנגרם לך, וגם לא תסבכי אותם יותר מדי, אבל אם ההתייחסות להזהרה היתה כמו ההתנהגות בזמן השהייה עצמה, אזי, את יכולה להתלונן וכפי שאת אומרת: גם אני יהודי…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה.
    אני רוצה לציין שהתלוננתי כמה וכמה פעמים על הניקיון וגם הענין של הקבלה אמרתי חד משמעית שזה לא בסדר. גם כשעזבתי את המלון נשאלתי איך אפשר לשפר ועדיין לא נלקחה אחריות כשאמרתי שלא קיבלתי יחס הולם (זה לא רק הניקיון זה כל מה שקשור לתפקוד של מלון) ובגלל שלא נעניתי התלוננתי.
    תודה רבה על התשובה ןחג כשר ושמח

  2. אין לי ענין להכנס כאן לפרטים. הכלל הוא ברור. לטעמי היה כדאי להזהיר אותם שאת הולכת הלאה.. נכון התנהגותם בכל מקרה אינה מספקת. אבל בכל זאת לפני שגורמים נזק לזולת גם אם הוא מוצדק ראוי להזהיר אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל