לתרומות לחץ כאן

הכשרת מדיח כלים וכיור לפסח

בס"ד
לקראת חג הפסח רציתי לשאול, האם אפשר להכשיר מדיחי כלים לפסח? והאם אפשר להכשיר כיור של אלומניום במים רותחים רק מצד אחד. (מצד שני א"א וגם אין אפשרות לבלוע משם).
בברכת פסח כשר ושמח

תשובה:

שלום רב

על מדיח כלים ראה כאן מה שכתבנו בזה.

כיורי נירוסטה, ינקה אותם היטב מכל חמץ בעין ולא ישתמש בהן בחמין עשרים וארבע שעות ((רמ”א סי’ תנב סעי’ ב, ואין להשתמש בו בחמין גם במים ושאר דברים שאינם חמץ משום דהם משביחים את הטעם הבלוע.)), ואם צריך להשתמש בהן בחמין בתוך עשרים וארבע שעות יערה עליהם אח”כ מים רותחים עם חומר ניקוי שיפגום את הטעם שבהם ((ע’ חזו”א או”ח סי’ קכב ס”ק ו ויו”ד סי’ כג ס”ק א.)), ואח”כ יערה עליהם מים רותחים על ברזל או אבן מלובן, קיימת גם אפשרות להכשיר בליבון קל ע”י מבער ((כמו שנתבאר במבוא דין ליבון קל.)).

ראוי לערות מים רותחים עם חומר חריף במקום ניקוז המים מהכיור כדי לפגום כל חמץ שיש שם ((דכשישפוך שם בפסח חמין יש לחוש שהמים יעלו לכיור לכך יש לפגום את החמץ שישנו שם.)).

המסננים שבנקב יציאת המים ידיחם היטב ויערה עליהם רותחים מכלי ראשון, ואם יש חשש לחמץ הדבוק בנקבי המסננת ילבנם ליבון קל. ולכתחילה ראוי שיהיו מסננים מיוחדים לפסח.

המהודר ביותר להניח בתוך הכיור כיור פלסטיק המיוחד לפסח, הוא נמכר בשווקים בסכום פעוט.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כתבתם המהודר ביותר לקנות כיור פלסטיק
    מי שרוצה אחרי ניקוי הכיור וניקוז לצפות את הכיור חרס בטפט מדבקה כי יותר נוח לו שלא זז הכיור. ולא השתמש בחם .
    זה מהודר או עדיף דווקא כיור פלסטיק.

  2. אין הבדל. פרקטית זה יהיה לו הרבה פחות נוח לדעתי, זה יזוז כל הזמן ויתמלא רטיבות ועובש, אבל להלכה זה בסדר. העיקר לא להשתמש חם ולא לשפוך לכיור משהו חם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל