לתרומות לחץ כאן

מסרבת לקבל את הגט עד שישלם כתובה

אני נשוי כשנתיים וחצי ומתוכם אני נמצא כשנה וחצי בהליך גירושים ארוך ומייאש . אין לנו ילדים אין לנו רכוש משותף חוץ מרכב שגם עליו ויתרתי והבאתי לה, אנחנו פרודים כבר יותר משנה. אני גר אצל ההורים שלי. כבר שנה וחצי שהיא ממררת אותי ומסרבת לקבל את הגט לא משחררת אותי. אני בחור צעיר רוצה להמשיך את החיים שלי ולהקים בית בישראל עם אישה שראויה לי, אין לי חיי אישות, אין לי אהבה, אני מרגיש אבוד. תקוע בחיים. אני מתוסכל וחסר אונים איני יודע מה לעשות . ניסיתי הכל! לדבר איתה ,להסביר לה בצורה יפה אבל אין מענה. היא מסרבת לקבל את זה . כמה פעמים אמרה לי שזה בשביל לנקום בי. אחרי המון דיונים סופסוף קבעו לנו סידור גט ואז היא דרשה את הכתובה. אמרתי לה שאין לי את הכסף והיא גם ידעה את זה לפני. אבל אין לי עם מי לדבר היא עושה הכל כדי לנקום בי על כך שאיני רוצה לחיות איתה. מה עושים???

תשובה:

שלום רב,

אין הרבה מה לעשות. חייבים להגיע להסדר כלשהו. הבעל מתחייב לשלם כתובה במדה ומתגרשים. האישה רוצה לבטח את עצמה שאכן תשלם את הכתובה לכן היא מסרבת לקבל גט עד שיוסדר הענין.

באופן עקרוני, יש מחלוקת אם האישה יכולה לעכב את הסכמתה לגט עד שיוסדר ענין הכתובה. אבל אני לא מכיר את הפרטים, ומה הן העילות לגירושין, כי אם אין עילה לחייב אותה בגט, ודאי שהיא יכולה לסרב לקבל גט עד שיוסדר הענין.

ראה שו"ע אבה"ע סי' קיט סעי' ו' וח"מ ובבית שמואל שם.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תודה על תשובתך.
    האם אישה יכולה לעכב את הגירושין בגלל הכתובה ?.
    הסיבה שהחלטנו שאנחנו צריכים להתגרש זה חוסר התאמה, אנחנו לא מסתדרים ורבים כל הזמן זה לא עושה טוב לשנינו, בתקופה שגרנו ביחד זה הרגיש פשוט טרור מתמשך.. עד שאני החלטתי לפתוח תיק לגירושין. (זה בחיים לא היה בא ממנה. אפילו שדיברנו והבנו שאנחנו צריכים להמשיך הלאה היא לא הייתה פותחת תיק)

  2. התשובה כתובה לעיל. הלכה למעשה, כל עוד בית הדין לא חייב אותה לקבל גט, ולא מצא עילה לחייב אותה בגט, האישה יכולה לעמוד בסירובה לקבל גט עד להסדרת נושא הגירושין.

  3. להלכה יש פתרונות לכל כך הרבה סיטואציות של סרבנות גט גברית. כאן מגיע מסורב גט גבר, ואתם נותנים יד לאישה ומאפשרים לה לסחוט אותו כלכלית ולהרוס את חייו. האם זו התורה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום?
    האם זו מטרת הכתובה?

  4. דווקא הפתרונות לסרבנות נשית הם הרבה יותר מהירות ונגישות מסרבנות גברית.
    אני לא רואה שהיא סוחטת אותך, החוב של הכתובה קיים בכל מקרה, להיפך, שים לב, אתה מנסה להתנער מחוב ברור, בטענה שאין לך לשלם (אני מאד מזדהה עם הטענה, אבל האמת צריכה להיות ברורה). בעצם אתה מבקש ממנה לוותר לך על התביעה הכספית. והיא מסרת לוותר, הלזה אפשר לקרוא סחטנות??
    כל הנושא הוא רק האם אפשר לעכב את ההסכמה לגט עד להסדרת הנושא או לא. ועל כך השבתי לך שכל עוד לא תוכיח בבית הדין שיש כאן עילה לחיוב גט, בודאי שהיא תוכל להתנות את הסכמתה בתשלום הכתובה שחייבים לה מעיקר הדין.
    אני לא מכיר את הפרטים, אבל הכאב שלך ברור לגמרי. נקלעת ממש שלא מרצונך בגיל כה צעיר למערבולת שמסבכת לך את החיים הצעירים והיפים. אבל אין הרבה מה להושיע, תתפלל לבורא עולם שיתן לך את הסכום הדרוש כדי להתפשר איתה ובכך לסיים את הפרשה העגומה הזו.

  5. זאת סחטנות לשמה! היא יודעת שאין לי את הכסף היא יודעת מה מצבי ! ויתרתי על הרכב המשותף שהיה לנו והבאתי לה אותו ! היא כל הזמן מאיימת שהיא תמרר אותי וזה מה שהיא עושה . תמיד ניסיתי לסיים את זה בצורה טובה נעימה לשנינו אבל היא כנראה מעדיפה לסיים את זה בדרכה שאופיינית לה. מאיימת ומתלהמת.

  6. אין לי מה להוסיף, קיזוז על הרכב המשותף אתה יכול לדרוש, יתכן מאד שהיא לא "צדיקה גדולה" ומשתמשת בקלף של הכתובה כדי להוציא ממך הסכמה לחזרה או כסף, אבל מה אפשר לעשות, היא זכאית לכך, אתה התחייבת לשלם לה את הסכום הנ"ל במקרה של גירושין. אבל במקום לקרוא לה סחטנית, תתפלל שיהיה לך סכום שהיא תסכים לפרשה, ובכך לסיים את הענין.
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל