לתרומות לחץ כאן

הכתובה שהיתה ביד אשתי השהה בחו"ל אבדה

שלום
אני נמצא בארץ ואשתי שוהה מספר שבועות בחו"ל. הבוקר גילתה שנאבדב לב כתובתה. שליחתיה לרב במקום היא נמצאת אך איני בטוח שהוא חוכל לכתוב לה כתובה דאירכסא ללא נוכחותי. האם אני יכול למסור לרב או ליהודי אחר שם יפוי כוח לעשות זאת בשליטתי?

תשובה:

שלום רב,

כדי לעשות כתובה חדשה אכן אתה צריך להורות לעדים שיכתבו לך כתובה. או לעשות קנין התחייבות בפניהם. ואת שניהם השאלה היא האם ניתן לעשות כשאתה כאן והיא שם. כלומר, העדים במקומה. שהרי מנין הם ידעו שאתה אכן ממנה אותם. אבל כבר לגבי ציווי הבעל לסופר שיכתוב גט, היום משתמשים גם באפשרות הזו של טלפון (ראה שו"ת אגרות משה אבה"ע ח"א סי' קיז) שהבעל מצווה לסופר, בשעה שעומדים לידו עדים ומעידים שהוא אכן ציווה לו. (אני מכיר גם בתי דינים שכבר עשו זאת עם סקייפ). א"כ ודאי שזה יכול לעזור גם לכתובה.

אולם אין צורך למאמץ כה עילאי. אין חובה על האישה להסתובב עם הכתובה. אתה יכול לגשת לשני עדים כאן בארץ, ולעשות כתובה חדשה כדת וכדין. האישה אינה צריכה להיות נוכחת. ותשמור את הכתובה במקום שהיא תאמר לך. ממילא ישנם הרבה נשים שמשאירות את הכתובה בבית ויש כאלה שמניחים את זה אצל האמא. גם במקרה כזה היא תאמר לך היכן להניח את הכתובה. ואתה תעשה כאן כתובה וכדת וכדין.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל