שלום כבוד הרב,
1) לפי דעת הרמב"ם שסובר שחמץ זה היתרא בלע ואין לו דין ליבון. האם הוא בכל סובר שצריך ליבון קל? או שמבחינתו מספיק הגעלה תמיד?
אם כן,מאיפה נכנס המושג ליבון קל?
2) אדם שנפטר אך עדיין לא נקבר, האם אפשר ללמוד לע"נ?
3) פסטה בתוך שקית סגורה,האם אפשר לעשות על זה מכירת חמץ? או צריך לבער? ואם היא שקית פתוחה,האם זה משנה?
תודה רבה :)
תשובה:
שלום רב
- לדעת הסוברים שחמץ נחשב היתרא בלע אכן די בהגעלה, אולם לדעת רוב הפוסקים חמץ חוזר וניעור ואינו היתרא בלע ולכן הכריע השולחן ערוך שצריך ליבון, ראה בהרחבה במשנה ברורה סי' תנא ס"ק כח.
- בודאי שאפשר ללמוד לעילוי נשמתו.
- פסטה נחשבת חמץ ממש, כדאי להחמיר שלא למכור חמץ ממש אלא לאוכלו לפני פסח, אא"כ יש לך כמות רבה מאוד [כמו בעלי מכולות], אף שכמובן מי שסומך על המכירה יש לו בהחלט על מה לסמוך.
כבוד הרב אפשר מקור לשאלה 2?
אין לי מקור, זה דבר פשוט ביותר. מדוע שלא יהיה אפשר ללמוד לעילוי נשמתו? יש נשמה ויש לימוד…
השאר תגובה