לתרומות לחץ כאן

2 שאלות לשבת

שלום וברכה כבוד הרב :)
אם לפני חודש + אחי רצה לקחת את המכונת תספורת שלי בשבת ואמרתי לו בהתחלה שלא בשבת, ואז אמרתי אני לא אגיד לך מה לעשות והוא לקח.
כעבור זמן הוא רצה לקחת את המשקולות שלי ולקח, נראה לי שלא שאל אותי, ראיתי שלקח והפעם אמרתי שלא בשבת אך לקח בכל זאת. (הוא דווקא בחור טוב, אולי זהבגלל שהוא מביא לי המון דברים לאורך השנים ואני כמעט לא יצא לי)
האם אני מחויב להגיד לו שלא יקח את המכונה בשבת למרות שאמרתי לו על המשקולות? יכול להיות שכשאמרתי לו שלא אגיד לו מה לעשות לגבי המכונה היה מובן מדברי שאני אומנם לא רוצה שיקח, אך זאת לא תהיה עבירה אם אגיד לו שאני לא אומר לו מה לעשות והוא יקח לבד (נראה לי שזה דווקא כן עבירה בדיעבד אני חושב) – צריך להגיד לו שנית למרות שהוא כנראה יעשה לי פרצוף מתוסכל לכמה שניות?

2. בעבר אמא שלי קנתה עוף בד"ץ אך עכשיו כמדומני זה הוחלף ברגיל היא הכינה הרבה עוף. לשאול אותה האם היא יודעת אם זה בד"ץ? (שאלתי אותה על בשר סטייק אתמול או שלשום שלא היה עליו סימן בד"ץ והיא אמרה לי שזה מאותם מקומות שהיא קונה, ולא יודעת אם אלו בד"ץ.
לשאול שוב על זה ספציפית? לא בא לי בשר טרף ה' ישמרנו. והיא דווקא ממש מקפידה לקנות מוצרי בד"ץ, אולי זה כן אבל יכול להיות שהיא לא יודעת לגבי המוצרי עוף

תודה רבה כבוד הרב ושבת שלום ומבורך

תשובה:

שלום רב

כדאי לומר לו באופן כללי כבר באחד מימי החול, שאתה מבקש ממנו שכל דבר שלך אתה מבקש שלא יקח בשבת מפני קדושת השבת, תדגיש שאתה שמח לתת לו כל מה שאתה יכול, אבל אתה מבקש שלא יפגע בקדושת השבת על ידך.

כדאי מאוד לברר, לא כדאי בכלל לאכול עוף מכשרות רגילה. תסביר בעדינות ואני מקווה שאמא תבין.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל