לתרומות לחץ כאן

האם אפשר להביא משלוח להורים שלי שלא מברכים?

שלום וברכה כבוד הרב
לגבי מתנות איש לרעהו, הכל לטובה, ובלי נדר אלמד מהניסיון הזה בע"ה. לא הצלחתי להביא משלוח מנות לרעהו כי חשבתי שיהיה פתוח חנות מסוימת אך היתה סגורה החנות שאני רגיל ללכת אליה מטעמי צניעות. בסופו של דבר לפני חצי שעה בערך קניתי משלוח מנות במקום אחר, אך אין לי איך להגיע בזמן די בטוח לקרית צאנז להביא למישהו שיברך.
יש מצב להביא 2 מתנות לאבא או אמא שלי למרות שלא יברכו והעיקר לצאת ידי חובת המצווה? (יכול להיות שלא יאכלו את זה ואני בסוף אוכל את זה) אולי כן יאכלו, לא בטוח.
כך או כך, לפחות הספקתי לעשות 3 מצוות מהחג! השבח לאל היקר והטוב!
כל מצווה חשובה מאד מאד מאד!, אך אם לא הצלחתי, הכל לטובה, ובע"ה בלי נדר נלמד לפעם הבאה (דרך אגב כתבתי בטעות בי נדר במקום בלי נדר ואז ערכתי לבלי נדר).

תודה רבה כבוד הרב!! המשך פורים שמח ומבורך :)

תשובה:

שלום רב

התשובה לצערי כבר מגיעה אליך במוצאי פורים, אבל למען נחכים:

בספר חזון עובדיה על פורים כתב, שיהודי חילוני שמכיר את שמירת התורה והמצוות ואינו מקיים, לא ניתן לקיים בו מצות משלוח מנות, כיון שאינו בכלל “רעהו” אבל מי שבגדר תינוק שנשבה יוצאים בו ידי חובה בדיעבד, אבל לכתחילה יש לתת לפחות משלוח אחד לאדם ירא שמים. הגרי”ש אלישיב עורר שאין לתת משלוח מנות לאדם חילוני [אלא אם כן מתבקש שתתני מחמת הקירבה שביניכם, כדי להמנע מאיבה] כדי שלא להכשיל אותו באכילה ללא ברכה.

להבא בעזרת ה' יש להתארגן מראש עם משלוחי מנות, לא צריך להמתין ליום הפורים בענין זה, וכמו כן אפשר לתת למישהו מבית הכנסת, לא חייבים לתת דוקא בקרית צאנז.

שכרך הרבה מאוד, אשרינו שזכינו!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל