שלום רב אשכנזי שנוהג ברמות בט"ו כמנהג הפוסקים האשכנזים, אולם מחמיר בי"ד לקרוא מגילה ושאר מצות בלי לומר על הניסים מחמת שחלק מתלמידי החזו"א סוברים דמעיקר הדין צריך לקרוא בי"ד.
מה הדין לגבי עשית מלאכה צריך להחמיר בזה?
תשובה:
שלום רב
איסור עשיית מלאכה בפורים אינו דין גמור אלא מנהג, ולכן גם מי שנוהג לחומרא פורים בי"ד באדר בחלקים שונים בירושלים החדשה, אינו צריך להקפיד על עשיית מלאכה. ראה שו"ע סי' תרצו סעי' א. כמו כן, כיון שהדבר תלוי במנהג המקומות, ביום י"ד באדר לא נהגו איסור עשיית מלאכה בשכונת רמות…