לתרומות לחץ כאן

שם העיר בואנוס איירס בכתובה

שלום הרב. רציתי לדעת איך כותבים בכתובה עיר כמו בואנוס איירס שמחולק בצורה דימיוני בשני חלקים, הנקרא `קפיטל פדרל` והנקרא `בואנוס איירס הגדול`. האם אני צריך לכתוב בכתובה ` בואנוס איירס קפיטל פדרל` הכל ישר, או שמים סוגרים או מקף בין העיר ובין הפירוט?

תשובה:

שלום רב,

אני מניח שבואנוס איירס רגיל, ודי בזה ואם רוצים להוסיף אפשר לכתב קפיטל פדרל בסוגריים. אבל אני אשלח את השאלה לאב"ד בואנוס איירס הגרי"י פייגעלשטאק, ואוסיף את תשובתו לאחר שאקבל ממנה מענה.

עתה הגיע תשובתו של הגרי"י פייגעלשטאק שליט"א:

זה ישן כך היה החוק לפני הרבה שנים, היום עשו חוק כזה יש מדינת בוענאס איירעס, ויש העיר בוענאס איירעס ונקרא בפי החוק סידאד אטאנאמא בוענאס איירעס. (כך בכתיב אשכנזי).
העיר בוענאס איירעס יש קבלה לכתוב אותו ככה בגיטין על ידי דיינים בבוענאס איירעס כל האלפין הוא קמץ חוץ סידאד שהוא פתח
אבל בפועל אין מי שקורא העיר בשם הזה רק בתעודות נכתב ככה. לכן נהגו גם היום לכתוב איך שנקרא בפי כל – בוענאס איירעס –
קאפיטאל פעדראל זה שם ישן שאינו בחוק יותר רק שאנשים מכירים החוק הישן
ועכשיו כל הערים מסביב לבוענאס איירעס  שהיה נקרא גראן בוענאס איירעס, היום יש לכל עיר שם בפני עצמו, והערים האילו דבוקים אחד בשני, כמו בארץ רמת גן , בני ברק, תל אביב, חולון, ראשון לציון, יפו, פתח תקוה, שעל פי הלכה הם עיר אחד, ומותר ללכת בשבת מאחד לשני ואין ביניהם מקום פנוי 140 אמה. אבל כל עיר יש לו רישום וראש עיר בפני עצמו בחוק, ככה הוא המצב כאן.
ואיך שנוהגים הדיינים הספרדיים לכתוב צריך לשאול אותם, ולפי זכרוני הם כותבים בואינוס אייריס. ואיך שזה כתב אינו נכולל בכלל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל