לתרומות לחץ כאן

אינטרנט כשר עד כמה?

שלום כבוד הרב, אני בת 29 רווקה. הציעו לי מישהו והפגישות התקדמו יפה. לאחר מס פגישות הוא ביקש שאעזוב את העבודה שלי כי זו עבודה משרדית ויש בה אינטרט, למרות שהסברתי שהאינטרנט חסום ואין לי שום עניין בו. הוא ניגש לרב שלו ואצלו בישיבה יש הנהגה כזו, שלא עושים שום שימוש במחשב. אז הרב שלו פסל את השידוך. אני חושבת שאם אדם מגיע לשידוך להקים בית של תורה והבעל אברך שלומד יום שלם – איפה המקום להחליט אישה במה לעבוד. עבודות בלי מחשב כמעט רובן הם עבודות שלא מכניסות הרבה כמו מטפלת או נקיון. זה נמשע לי לא הגיוני. מה גדולי דור אומרים בעניין זה? מה הדעה הנכונה? אם הנכונות שלי להקים בית של תורה בלי אינטרנט וכן עם טלפון כשר מה הבעיה עם עבודה עם מחשב שהאינטרנט בה מסונן?

תשובה:

שלום רב,

את צודקת לחלוטין! אין לי שום הסבר הגיוני למה שהרב שלו אמר. אני מניח שהבחור גם הוא אינו ממש צעיר, אז לפסול שידוך על דבר כזה??? מנין שואב הרב את האומץ לכך אני לא יודע.

לא ניתן לבוא עם דרישות כאלה בנוסף להצהרות על לימודים בכולל משך כל החיים. לעיתים נדירות זה לא סותר. אבל בדרך כלל, זה אחד מול השני, לכן את לא צריכה להרגיש בחוסר נוחות. הדרישה שלו היא מוגזמת לחלוטין. אני גם לא מבין כיצד הרב שלו מסדר את ענייני הישיבה ללא אינטרנט כלל. לדעתי היום זה קשה מאד עד בלתי אפשרי. הרבנים קבעו שאדם שעובד וצריך אינטרנט שישתמש באינטרנט חסום, זה מספיק וזה הכרחי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל