לתרומות לחץ כאן

מסחר בבורסה האמריקאית

כבוד הרב שלום,
יש לי כמה שאלות: 1. האם מותר לסחור בבורסה האמריקאית (וול סטריט)??
2. יש במסחר כמה פעולות כמו לונג- כשהמניה עולה ושורט- כאשר המניה יורדת, כלומר קודם מוכרים את המניה ואחרי שהיא יורדת קונים אותה.. רציתי לדעת שפעולות אלו מותרות?
3. יש פעולה של מינוף.. לדוגמא 1:4 , אם יש לי אלף דולר אז אני כאילו סוחרת בארבע אלף דולר.. אני לא בטוחה, אבל חושבת שיש לזה עמלות, האם זה מותר?וגם בכללי יש ברוקר שלוקח לנו עמלות.. זה מותר?
רק רציתי לציין שזו בורסה בחו״ל שרוב הסיכויים שהרוב שם הם גויים כפי שנראה לי..
תודה רבה כבוד הרב !!!

תשובה:

שלום רב,

  1. אין איסור לסחור במניות. וכמובן שלא במניות בוול סטריט.
  2. פעולות אלו הם סטנדרטיות במניות ואין בכך כל איסור.
  3. לעניות דעתי הדלה אין מינוף מרכישת מניות באופן רגיל. אלא זה סוג של מוצר פיננסי אחר (כמו CFD) שאין כאן הלוואה כלל ולכן אין בעיה לסחור בזה.

מקורות:

  1. לגבי מסחר בבורסה אין בעיה של ריבית משום שהמשקיע נעשה שותף בחברה ואם החברה מרוויחה הוא מרוויח בהתאם להשקעתו. וכנ"ל בהפסדים. לכן אין בעיה של ריבית. יש  דיון האם מותר להשקיע בחברות שפועלות באיסור כמו מאכלות אסורות, מחללות שבת וכד', אבל דעת הפוסקים שמותר להשקיע בהן משום שאין כאן שותפות אמיתית עם יכולת שליטה. ראה בספר סדר הברית (ח"א עמוד רפח).
  2. פעולות אלו הם כנ"ל מכירה וקניה של שותפות בחברות הנסחרות בבורסה ולכן אין כל בעיה בזה.
  3. כאמור, לעניות דעתי לא שייך מינוף במניות רגילות. מניה רגילה היא בעצם רכישה של שותפות בחברה. צריך לתת כסף כדי להיות שותף ולהרוויח באמת כשיש רווחים. באופצית המינוף אין כסף בפועל, זה אפילו לא הלוואה. אלא סוג של הימור בין הלקוח לברוקר או לאיזה גוף אחר שהם מהמרים על מניה כלשהי אם היא תעלה או תרד. לכן אין בעיה של ריבית משום שאין כלל הלוואה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל