לכבוד הרבנים שלום רב. ברצוני לשאול מהיכן לומדים שהקרבת קרבן התמיד בבית המקדש כרוכה בחילול שבת והאם ישנן דוגמאות נוספות.
תשובה:
שלום רב
לא הבנתי את שאלתך, שהרי השוחט הוא אחד מאבות מלאכה כמובא במשנה בפרק שביעי במסכת שבת, ואם כן שחיטת הקרבן בהכרח כרוכה בחילול שבת. ולכן ההיתר הוא רק בקרבן המיוחד לאותו היום כמו תמיד ומוסף, ושאר הקרבנות אינם קרבים בשבת. גם שאר עבודות הקרבן כמו שריפתו על גבי המזבח כרוכה במלאכת מבעיר שנאמר בה לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת.
נכון. אבל שאלתי היא מהיכן למדים שחייבים להקריב קרבן ביום השבת ומשום כך הרי זה כרוך בחילול שבת
ראה סוגית הגמרא בפסחים ריש פרק תמיד נשחט שלומדת זאת מפסוקים, זוהי סוגיא רחבה מאוד שם.
השאר תגובה