לתרומות לחץ כאן

כשרות ביצים – זריקות חיסונים בעופות

כיון שמפורש בשו"ע בסי' פ"ו שביצת טריפה אסורה, לכאורה עופות מטילות צריכות השגחה בעת מתן החיסונים כדי שלא יטרפו, (וכן יצטרכו פיקוח על תנאי הגידול שלא יגרום טריפות) כשם שיש השגחה על החיסונים בפטים המיועדים לאכילה.
מעניין שלא מצינו אף גוף כשרות הנותן הכשר לביצים.
יורינו המורה לצדקה.

תשובה:

שלום רב

בעת החיסון של העופות לא צריך השגחה צמודה, יש הנחיות ברורות של משרד הבריאות, והמזריקים הם אנשים המוסמכים על ידי משרד הבריאות, אלא שמשרד הבריאות נותן כמה אפשרויות, וכרגע התעורר ויכוח בין מערכות הכשרות איזו אפשרות עדיפה. בכל מקרה, גם לדעת הסוברים שאפשרות פלונית יש בה סיכון רב יותר, עדיין מדובר במיעוט טריפות, והכלל שבידינו באופן כללי, שהסיבה שמותר לצרוך חלב בלי בדיקת הריאה של הבהמה וכו', הוא משום שכיון שלא ניתן לבדוק את הבהמה או העוף מחיים סומכים על הרוב, שרוב בהמות כשרות, הפולמוס שהתעורר עכשיו הוא שלאחר שחיטה יש אפשרות כבר לבדוק, ואם כן כאן לא נוכל לסמוך על הרוב ויש חיוב בדיקה וכו'.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יישר כח.
    בלי קשר לפולמוס שהתעורר כעת, עדיין לא ברור לי מפני מה מקפידים על השגחה בעת חיסוני פטמים ולא בעת חיסוני מטילות.

  2. למיטב ידיעתי אין כלל השגחה על הזריקות, אלא רק הקפדה שהן תעשנה במקום הרצוי. אופן הביצוע מדוייק מאוד בטווח של מילימטרים, ונעשה על ידי מומחים של משרד הבריאות. הסיבה שפחות מקפידים במטילות, כי בלאו הכי אנחנו יודעים שיש מיעוט טרפות, אלא שסומכים על הרוב כי אין אפשרות לבדוק, כך שאין הבדל אם המיעוט הוא 5% או 10%, משא"כ בפטמים, שהם מחוייבים בדיקה כיון שניתן לבודקם, ולכן יש לנו להקפיד למזער את הצורך והסיכון שבבדיקה הלא מספקת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל