לתרומות לחץ כאן

טבילה במעין המשמש לטבילת נוצרים

מותר להיכנס למעיין מרים בעין כרם?
המקום שם טמא?
נוצרים נטבלים לנצרות שם?
תודה.
אתה יכול גם להסביר למה?

תשובה:

שלום רב

אין כל בעיה להכנס לשם, אולם יש להתרחק מהקבוצות האלו וכל גורמי המסיון, ובמידה שהם שם, יש להמנע מכל מגע איתם כדי שלא יבואו לקרר אותנו חלילה באמונתנו ולהכנס לויכוחים וכו'. לכן אם כרגע טובלים שם, יש להתרחק ולבוא בזמן אחר.

הנוצרים אין בכוחם לטמא את המים בכפירתם, כך שאין מקום לחשש בקשר לשימוש במים אלו. הם טובלים אגב במי הירדן הנשפכים אחר כך לכינרת ומשם למוביל הארצי…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה כבר תשובה שניה באתר שאני קורא ואין שום הוכחה הלכתית אלא רק סתם מילים כלליות וזה לא משכנע אף אחד. ואני תמה איך ייתכן שהפוסקים לא כתבו כלום בנושא של איסור הפצת נצרות כמו לפני עיור, מסיע לעוברי עברה וכדומה?
    והרי זה בעיה של נוער שזולגים למסיבות סילבסטר בטענה מה קרה? זה סתם סיבה למסיבה? אין בזה שום סממני דת ולא אכפת מהנצרות רק שמחים בשנה אזרחית החדשה.
    ואני אבד עצות ואין לי מה להשיב ולא מוצא כלום כתוב אלא רק תשובות כמו זאת עם מילים גבוהות ובלי שום הוכחות שיש איסור חמור בהפצת סממני עבודה זרה?!

  2. אני חוזר שוב על מה שכתבתי לך במקום השני שהגבת [הבעיה הרבה יותר חמורה מלפני עיור וממסייע לדבר עבירה]:
    בודאי שיש איסור גמור משתי סיבות: האחד זה האיסור לקרוא בספרי עבודה זרה עד כדי כך, שאמרו חכמים (סנהדרין ק ע"ב): המעיין בספרים חיצוניים אין לו חלק לעולם הבא! בספר מנורת המאור כתב: "וגדולה דבר המינות שאדם צריך לרחקה מלבו, שלא יכנס כלל אפילו במחשבתו, והזהירה בו תורה יותר מכל העבירות, שנאמר "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם", ודרשו רז"ל אחרי לבבכם זו מינות, ואחרי עיניכם זו זנות, כי כל מחשבה רעה שבעולם או כפירה נכללת במינות, וכל שאר העבירות הבאות מהתאוות נכללות בזנות, נמצא כי כל האזהרות נכללות במינות וזנות, ובחומרת המינות הקדימה לזנות, וכן כתיב הרחק מעליה דרכך ואל תקרב אל פתח ביתה (משלי ה' ח'), ודרשו בו בפרקא קמא דעבודה זרה י"ז א', הרחק מעליה דרכך זו מינות, ואל תקרב אל פתח ביתה זו זנות… (נר ב כלל י חלק א פרק ב).

    וכן פסק הרמב"ם (ע"ז פ"ב ה"ב וג) וז"ל: ספרים רבים חברו עובדי כוכבים בעבודתה היאך עיקר עבודתה ומה מעשיה ומשפטיה, צונו הקב"ה שלא לקרות באותן הספרים כלל ולא נהרהר בה ולא בדבר מדבריה, וכו' אע"פ שאין אתה עובדה, שדבר זה גורם להפנות אחריה ולעשות כמה שהן עושין שנאמר ואעשה כן גם אני, וכו', ולא עבודת כוכבים בלבד הוא שאסור להפנות אחריה במחשבה אלא כל מחשבה שהוא גורם לו לאדם לעקור עיקר מעיקרי התורה מוזהרין אנו שלא להעלותה על לבנו ולא נסיח דעתנו לכך ונחשוב ונמשך אחר הרהורי הלב, מפני שדעתו של אדם קצרה ולא כל הדעות יכולין להשיג האמת על בוריו, ואם ימשך כל אדם אחר מחשבות לבו נמצא מחריב את העולם לפי קוצר דעתו, כיצד פעמים יתור אחר עבודת כוכבים ופעמים יחשוב ביחוד הבורא שמא הוא שמא אינו, מה למעלה ומה למטה מה לפנים ומה לאחור, ופעמים בנבואה שמא היא אמת שמא היא אינה, ופעמים בתורה שמא היא מן השמים שמא אינה, ואינו יודע המדות שידין בהן עד שידע האמת על בוריו ונמצא יוצא לידי מינות, ועל ענין זה הזהירה תורה ונאמר בה ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים, כלומר לא ימשך כל אחד מכם אחר דעתו הקצרה וידמה שמחשבתו משגת האמת, כך אמרו חכמים אחרי לבבכם זו מינות ואחרי עיניכם זו זנות, ולאו זה אע"פ שהוא גורם לאדם לטרדו מן העולם הבא אין בו מלקות.

    [אולם ברמב"ם לא מוזכר שאין לו חלק לעולם הבא, וראה בזה בבאר שבע (סנהדרין ק, ב) ובקובץ שיעורים ח"ב סי' מז אות יב].

    בתשובות הריב"ש (סי' מה) כתב, שאף ספרי הטבע שיש בהם דברי כפירה נגד אמונה בו יתברך ובהשגחתו וכו' יש בזה משום ספרים חיצוניים, ואף הקריאה בלבד אסורה אף אם אינו מאמין בדבריהם, פן יטו את לבבו להאמין בדבריהם, כמו שקרה לאלישע אחר, וכמבואר בפ"ב דחגיגה.
    מלבד זאת יש את האיסור של שם אלוהים אחרים לא תזכירו ולא ישמע על פיך.
    ועל כולנה יש כאן את האיסור של מסית ומדיח שדינו במיתה! הרי לא מדובר כאן בסתם קריאה לשם סקרנות והרחבת ידע שעליה דיברו הפוסקים הנ"ל, מדובר כאן על אדם שמנסה לשדל להמיר דת.
    אלא שבצדק יטען המסיונר שהוא לא מאמין בדת שלנו ולשיטתו הוא עושה בסדר, אני מבין אותו, אבל אנחנו שיודעים את האמת, יודעים שזה איסור גמור מהחמורים שיש ומצוה לעצור אותו לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל