לתרומות לחץ כאן

טבעת נישואין בהלוואה מהבנק

שלום כבוד הרב.
לפני מספר חודשים אבי הביא לי סכום של כסף על מנת שאשמור לו עליו. לאחר מכן התייחס לזה כמתנה אבל אני לא יודע מה לעשות כי כרגע אבא לא רוצה לענות לי לטלפונים בגלל סיפור שהיה במשפחה. הוא לא רוצה לבוא לחתונה שלי בגלל שאמא שלי פגעה בו. שלום כבוד הרב.
לפני מספר חודשים אבי הביא לי סכום של כסף על מנת שאשמור לו עליו. לאחר מכן התייחס לזה כמתנה אבל אני לא יודע מה לעשות כי כרגע אבא לא רוצה לענות לי לטלפונים בגלל סיפור שהיה במשפחה. הוא לא רוצה לבוא לחתונה שלי בגלל שאמא שלי פגעה בו. היא בגדה בו והוא מצפה ממני למחוק אותה. עכשיו הם גרושים. אז אני רוצה להתייחס לזה כאילו הכסף שעדיין אצלי כאילו לא ברשותי וכאילו אין לי רשות להשתמש בו כי איני יודע אם עכשיו הוא מסכים וגם אם כן לא יודע אם הוא מקפיד וכו… אז אם אני מתייחס לכך באופן כזה שהכסף הזה לא שלי יוצא שלמעשה אני במינוס.. כי אם נניח יש לי 30000 בבנק אחרי שהוא הביא לי 40000 ואני מקבל משכורת של 6000 יהיה לי 36000 אבל הוא הביא לי 40000 זאת אומרת שבלעדי הכסף שלו אני במינוס. אז איך אני אקנה טבעת נישואין עכשיו? הרי אמרו לי שזה צריך להיות מכספי. אני מאוד מוטרד כי אני רוצה לעשות את זה לפי ההלכה כדי להתחיל חיים חדשים ובחופה הכל יהיה לפי ההלכה ולכתחילה. לא בדיעבד. עכשיו הם גרושים. אז אני רוצה להתייחס לזה כאילו הכסף שעדיין אצלי כאילו לא ברשותי וכאילו אין לי רשות להשתמש בו כי איני יודע אם עכשיו הוא מסכים וגם אם כן לא יודע אם הוא מקפיד וכו… אז אם אני מתייחס לכך באופן כזה שהכסף הזה לא שלי יוצא שלמעשה אני במינוס.. כי אם נניח יש לי 30000 בבנק אחרי שהוא הביא לי 40000 ואני מקבל משכורת של 6000 יהיה לי 36000 אבל הוא הביא לי 40000 זאת אומרת שבלעדי הכסף שלו אני במינוס. אז איך אני אקנה טבעת נישואין עכשיו? הרי אמרו לי שזה צריך להיות מכספי. אני מאוד מוטרד כי אני רוצה לעשות את זה לפי ההלכה כדי להתחיל חיים חדשים ובחופה הכל יהיה לפי ההלכה?

תשובה:

שלום רב

קראתי בצער את הבעיה אליה נקלעת. ראשית לגבי הטבעת נישואין אין כל חשש, גם אם אתה לוקח כסף הלוואה מהבנק או מכל גורם אחר ואתה במינוס הכסף הוא שלך, יש לך חוב להחזיר את הכסף, אבל אותו כסף שלוית הוא שלך ולא של אף אחד אחר, וזה לכתחילה ממש לכל הדעות בלי חשש כלל.

לעצם הנושא שבין ההורים שלך, כדאי למצוא דרך להסביר לאבא, על ידך או באמצעות מישהו אחר, שאתה כילד של שניהם לא יכול להיות כדור פינג פונג שהם משליכים אחד על השני, אתה טוב עם כולם אוהב את כולם, ובשום אופן אתה לא אמור לנקוט צד בענין. כדאי לפנות לאדם שיש לו השפעה על אבא, שיסביר לו את הנקודה, ואת זאת שכאשר הוא מסרב לבוא לחתונה או נמנע מכל קשר אחר, הוא בעצם הראשון שמפסיד. כדאי לט לנתק בין יחסיו לאמך לבין היחס לילדים ולרוות רוב נחת ושמחה, מספיק קשה היה לו כבר גם בלי זה.

מזל טוב ושיהיו תמיד שמחות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל