קשירת חצוצרות

רבני בית ההוראה
כ"ח אדר א' ה'תשע"ו

שלום.
ראיתי תשובתכם בעניין קשירת חצוצרות:
http://din.org.il/2015/10/18/%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%97%D7%A6%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%95%D7%AA/
האם זהו פסק עבור פלונית השואלת, או פסק כללי?
הייתי שמח אם תואילו להוסיף את השקו”ט בעניין, ולא רק לכתוב את הפסק.
הדבר נצרך מאד לזוג ממכרי.
תודה,

תשובה:

שלום רב,

הלכה זו הלכה כללית היא. אמת, אם יש אפשרות אחרת למנוע היריון שלא ע”י קשירת חצוצרות, זה תמיד עדיף. יש בעיה של איסור סירוס בקשירת חצוצרות. איסור סירוס בידים באישה נאסר לדעת כל הפוסקים. לדעת רוב הפוסקים הוא איסור מדרבנן.  אולם לדעת הגר”א (ביאור הגר”א אבה”ע סי’ ה’) סירוס בידיים אפילו באישה הוא איסור דאורייתא. בשו”ת אגרות משה (אבה”ע ח”ג סי’ יב) חושש גם לדעת הגר”א.

יחד עם זה, קשירת חצוצרות אינו מוגדר כאיסור סירוס ונאמרו בזה ב’ טעמים. א. משום שאין זה ממש מאברי ההולדה אלא רק הצינור שמוביל את הזרע. ובאופן עקרוני ניתן עדיין להרות ע”י הפריה חוץ גופית. ב. היום עושים את הקשירה בטכניקה לפחות בשלב הראשון הקשירה היא הפיכה וניתן ע”י ניתוח חוזר להחזיר את המצב לקדמותו. ומה שאם עובר זמן כבר לא ניתן להחזיר את המצב לקדמותו אין זה אלא סירוס בגרמא שלא נאסר באישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *