לתרומות לחץ כאן

הכשרת כיור גרניט לפסח / הכשרת כיור חרס או נירוסטה

מה לגבי אפשרות להכשיר כיור עשוי גרניט מודל FOX-250?

תשובה:

כיור המצוי, דהיינו שעשוי מחרס, לא מועיל לו הכשרה, ויש לנקותו היטב, ולשפוך עליו מים רותחים שיגעו גם בפתח היציאה מים רותחים, ומניחים בתוך הכיור כיור מפלסטיק או נירוסטה מיוחד לפסח.

כיור מנירוסטה, שופכים עליו מים רותחים, דהיינו, אם עושים כן עם קומקום חשמלי, יש להשאיר את הכפתור שמרתיח את המים כשהוא לחוץ כל הזמן ששופכים את המים, ואם שופכים מקומקום שאינו חשמלי, יש להניח אבן או ברזל מלובן ולשפוך עליו את המים, וצריך לדאוג שהמים כשהם רותחים, יגיעו לכל צידי הכיור.

כיור עשוי גרניט ממש דינו כמתכת לענין זה, אבל קשה לי להאמין שמדובר בשיש ממש, אולי בחרס או בשיש קיסר שלא ניתן להכשירו כהלכה לפסח ויש להניח בתוכו כיור פלסטיק כנ"ל.

מקורות:

כיור העשוי מחרסינה לא מועילה לו הכשרה, כמבואר בשו”ע סי’ תנא, וראה כאן עוד בזה, לגבי כיור נירוסטה ראה כאן בהרחבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה.
    כנראה שכוונת הרב שליט"א לשו"ע סי' תנ"א ס"ב שחרס לא ניתן להכשיר…
    אבל לא זכיתי לרדת לסו"ד כי לכאורה מדברי השו"ע עצמו שם ס"ו שכתב שהולכים לפי רוב תשמישו נמצא שכיון שרוב תשמישו אינו ביד סודלת, מעיקר הדין אינו צריך הכשר?
    ממני הק' א.ג

  2. ראה משנה ברורה תנא מו שאף שרוב תשמישו בכלי שני אם נאסר בתוך 24 שעות ההכשרה בכלי ראשון, כלומר אין מושג של רוב תשמישו קר אז למרות שנאסר בחם אינו טעון הכשרה, אלא שהקלו בזה באינו בן יומו, ובפסח שמחמירים העולם באינו בן יומו, לא תועיל הכשרה כזו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל