לתרומות לחץ כאן

התקדשה לפני שני עדים ולא עשו מעולם חופה – מה לעשות?

שלום רב!
בעלי קידש אותי ליד שני עדים כשרים בטבעת כנדרש.מעבר לזאת לא היתה חופה.
הסכמנו לפני כי נרשם ברבנות כנדרש כעבור שנתיים ואנו רוצים לעשות זאת. האם צריך לחזור על טקס ענידת הטבעת או מה עושים במקרה הזה

תשובה:

שלום רב,

ראשית צריכים לדעת שלא עשיתם כדין. אסור לעשות זאת, כלה בלא ברכה אסורה. אולם אני מבין שלא זו השאלה, אלא רצונכם לדעת האם צריכים לקדש שוב.

התשובה היא ברורה. קידושין ודאי אין צורך לעשות שוב. (יתכן שמצד הרבנות תאלצו לעשות שוב קידושין משום שאין הם יודעים על הקידושין הראשונים ולא קיבלו מעולם עדים על כך – אלא אם כן תביאו את העדים לבית הדין לגביית עדות מסודרת). אבל זה לא נורא משום שאין כל פגם אם תקבלי טבעת נוספת…[אגב, אפשר גם באותה טבעת אם תתני את זה לבעלך ע"מ שיקדש אותך שוב].

אולם השאלה היא כיצד לערוך את החופה. על מנת להבין את הסוגיה, נקדים, שאישה שהתקדשה נחשבת לאשת איש לכל דבר, אולם אינה אישה נשואה, בעבר היו מקבלים קידושין זמן מה לפני הנישואין, והאישה היתה עדיין בבית אביה, עד הנישואין אז היא באה לבית בעלה ניזונת ממנו וכו'.

אישה מאורסת (מאורסת בזמנם היא אישה שהתקדשה ועדיין לא נישאה בחופה) נעשית נשואה ע"י ביאה לשם נישואין (לא לשם זנות). (ראה אבה"ע סי' נה סעי' א'). לכן יש מקום בהחלט לומר שאת כבר נחשבת נשואה. אולם נישואין אלו נעשו ללא הבכרות אותם מברכים בחופה, ולכן היה אסור לעשות מה שעשיתם. אמנם, ניתן לערוך שוב חופה עם ברכות משום שכתב שם בשו"ע (סעי' ג'): "אירס וכנס לחופה, ולא ברך ברכת חתנים, הרי זו נשואה גמורה, וחוזר ומברך אפילו אחר כמה ימים; וצריך לכתוב כתובה קודם כניסה לחופה, ואח"כ יהיה מותר באשתו".

לכן, גשו לרבנות המקומית ויפה שעה אחת קודם.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל