לתרומות לחץ כאן

איך היו מכפרים על העוונות בזמן שבית המקדש היה קיים?

שלום וברכה!האם אדם שעשה תשובה על חטא שעונשו כרת ביטל את דין הכרת ולא יענש או שבכל אופן יקבל את העונש ראיתי ברמב"ם בתחילת הלכות תשובה שכותב שבזמן הזה שאין סנהדרין אין שם אלא תשובה בלבד השאלה היא בזמן שהיה סנהדרין בתומ"ר.

תשובה:

ראה שם ברמב"ם שהמשיך באלו עבירות רק תשובה מכפרת ובאלו גם יום הכיפורים או יסורים או יום המיתה. וראה שם בלחם משנה שהביא את מקור הרמב"ם, מדוע הרמב"ם התחיל בכך שכל הד' חילוקי כפרה המובאים בגמרא הם בזמן שאין בית המקדש קיים. וביאר, שהיה קשה לרמב"ם מהמשנה בתחילת מסכת שבועות שם כתוב ששעיר המשתלח היה מכפר עם תשובה על עבירות קלות וחמורות. אז מדוע הגמרא נוקטת מדרג אחר? לכך פירש הרמב"ם שד' חילוקי כפרה נאמרו שלא בזמן שבית המקדש היה קיים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל