כידוע נפסק בשו״ע שהעולה לתורה קורא בלחש עם הש״צ כדי שלא תהא ברכתו לבטלה. בהרבה מקרים אין העולה מסוגל לקרוא וכבר כתבו הפוסקים להקל בידעבד. האם יש תועלת שיקרא לכה״פ ג׳ פסוקים ועל זה תחול ברכתו. לא מצאתי בפוסקים עצה זו.
תשובה:
שלום רב
לא ידוע לי מעצה כזו, וגם באופן טכני אינני מבין מה זה יעזור, שכן ברור שגם אדם שאינו קורא בעצמו צריך לכל הפחות לשמוע את קריאת החזן, שהרי על זה חלה ברכתו, ואם כן הוא חייב להיות איתו באותו הקצב ממש.
שלום כבוד הרב!
האם אפשר לראות מקור לכך שהקלו שלא לקרוא עם החזן ?
כוונתך לבקש מקור למה שכתב השואל: מן הסתם כוונתו למחלוקת השו"ע והרמ"א בענין זה בסי' קלט:
שולחן ערוך אורח חיים הלכות קריאת ספר תורה סימן קלט סעיף ג
שו"ע: סומא אינו קורא, לפי שאסור לקרות אפי' אות אחת שלא מן הכתב, רמ"א: (ומהרי"ל כתב דעכשיו קורא סומא, כמו שאנו מקרין בתורה לע"ה).
השאר תגובה