לתרומות לחץ כאן

האישה רוצה ילדים נוספים והבעל נרתע

כבוד הרב יש לי שאלה.איך מחליטים איך להביא עוד ילדים לעולם.יש לנו חמישה ילדים צפופים הגדול בן שבע .ילדים מקסימים ברוך ה' .אני עם התקן כמעט שנתיים.ומעוניינת להביא עוד ילדים בעיקר בנות……כי יש לנו בת אחת.בעלי אדם טוב ומסור ועובד מאד קשה בנושא חינוך הילדים (לניקיון..).הוא מקלח מצחצח להם שינים כבר מגיל שנה וכל הקשור לילדים נקיים.לא בטירוף אבל עובד קשה.הוא מרגיש שזה מאד קשה לו ואנחנו צריכים לסגור את כל העסק אחרת הוא יתמוטט.אנחנו מרגישים באמת שאנחנו עסוקים כל הזמן בילדים ואין לנו זמן איכות למעט ימים שאנחנו יוצאים לבלות.יחד עם הקושי ויש הרבה קושי בגידול ילדים צפופים אני מרגישה שאני יכולה /רוצה /משתוקקת /מקווה/ לעוד ילדים.אני אדם אופטימי ושמח שתמיד מנסה לראות את הטוב .אני מרגישה שאני לא מצליחה להגיע איתו לעומק של ההשקפה והתפיסה שלי….להסביר רק שאין לנו בעיות כלכליות ואנו אנשים עובדים .כרגע מה שהוא טוען זה שאין לו כוחות נפש לעוד אחד….איך אצליח לגעת בליבו ? איך אצליח להסביר את עמדתי מתוך זוגיות טובה? אשמח לתשובתך.אני בת 36והוא בן 42.

תשובה:

שלום רב,

מדוע את סבורה שאת לא מצליחה להסביר את עמדתך? אולי את מצליחה להסביר היטב את עמדתך, אולי את לא מספיק פתוחה להבין את עמדתו או הקשיים שלו. יתכן אגב, שהפער הזה נובע מפער הגילים ביניכם. אני מבין היטב את ההשתוקקות שלך לילדים (עם דגש על בנות) נוספים. זה טבעי ומובן, אבל אני גם יכול להבין את ההרגשות שלו את הקשיים שלו. האיש עד גיל 35 היה ציפור דרור, ללא כל עול משמעותי. ופתאם בתוך זמן קצר יחסית האיש נעשה בעל עול עד שבקושי יש לו זמן איכות. ודאי שהוא לא מתחרט על המצב, להיפך הוא שמח מאד עם זה, אלו השנים הפוריות שלו, ומכאן הוא רק יראה נחת כל ימיו. אבל לא ניתן להתעלם מקשיי החיים שהוא חווה.

אני הייתי מציע לך, להניח לו לעת עתה, ב"ה יש לך עוד כמה שנים פוריות, ובעז"ה בעוד תקופה נסי לדבר על ליבו עוד פעם, בסך הכל הילדים יגדלו מעט, ויהיה לו קל יותר, הוא יתרגל יותר ובעז"ה תגיעו לעמק השווה והכל כמובן מתוך כבוד והבנת האחד את השני.

בהצלחה ורוב נחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל