לתרומות לחץ כאן

קבלן שהתקין בטעות דלת מדגם שונה ממה שסוכם

ב"ה
לכבוד הדיינים המשיבים שליט"א,

קבלן זכה במכרז לשיפוץ בית הכנסת ולהחלפת דלתות בית הכנסת, כאשר התשלום הוא על ידי המועצה המקומית. ועד בית הכנסת ביקש מהקבלן דגם מסוים של דלתות שלא היו במכרז ושאל אותו כמה יצטרך להוסיף על הדלת, הקבלן חזר ואמר שיצטרכו להוסיף על הדלת 1500 ש"ח, הקבלן הזמין את הדלתות כאשר קיבל את הדלתות והתקין מתברר למתפללים שזו לא הדלת שסוכמה. הקבלן טוען שהוא לא הבין את המוכר והמוכר שאמר שצריך להוסיף 1500 זה על הדגם שהוא הביא והתקין ואילו על דגם שהוועד רצה צריך להוסיף 2500 ש"ח וכעת תובע את ה1500 על הדלת שהביא או שיפרק ויביא ב-2500 את הדלת המוזמנת.

מה הדין כמה חייבים לשלם לו, יתכן שאם הועד היה יודע שהתוספת היא 2500 ש"ח לא היה מזמין וכן לא היה מזמין את הדלת שהובאה בתוספת של 1500ש"ח אלא היה נשאר עם הדלת שבמכרז?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

כתבת בשאלה "יתכן שאם הוועד היה יודע", משמע שהם עדיין מסופקים. חברי הוועד צריכים להתיישב ולהחליט לפי שיקול ענייני בלבד (ולא כדי לנצל את הקבלן), האם ברצונם בדלת שבמכרז ללא תוספת, או בדלת זו בתוספת של 1,500 או בדלת המוזמנת בתוספת של 2,500. במידה ויחליטו אחת משתי אפשרויות האחרונות, עליהם לשלם כפי שהחליטו. במידה ויחליטו באפשרות הראשונה, עליהם להחליט בכנות איזה סכום היו מוכנים להוסיף עבור הדלת שהותקנה והקבלן יחליט אם ברצונו להסתפק בסכום שהם מסכימים או שהוא מעדיף להחליף לדלת שבמכרז ולא לקבל שום תוספת.

במידה והמוכר דורש עבור הדלת שהותקנה פחות מ-1500 ש"ח אלא שהקבלן מבקש גם ריווח לעצמו, הוועד רשאי לבחור באפשרות להישאר עם הדלת שהותקנה בתוספת תשלום עבור העלות בלבד וללא תוספת ריווח קבלני.

מקורות:

עיין שו"ע חו"מ סי' שעה וסי' שו סעיף ג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל