לתרומות לחץ כאן

דיווח שעות עבודה ודיני רכילות

שבוע טוב,
1. אני עובד בחונכויות של אנשים עם קשיים נפשיים (שמגיע להם שעות חונכות שבועיות מטעם משרד הבריאות). התשלום הוא שעתי ואני מדווח על מספר השעות בהן חנכתי. המעסיק משלם לי על השעות בהן אני נמצא עם החניך בפועל ולא מרגע היציאה שלי מהבית ועד ההגעה אליו וכנ"ל בחזור. שאלתי היא האם אני יכול בדיווח השעות לרשום יותר זמן של חונכות, כשבעצם אני מוסיף את הזמן שלקח לי להגיע ולחזור לעבודה בדיוק? וכן, לפעמים החניכים גם מתקשרים אליי ושיחה יכולה להמשך 10 דק' בערך. האם זמן זה אני יכול גם להכניס בדיווח שעות החונכות למעסיק?

2. סיפרתי לחמי שאברך (בלי לנקוט בשם או רמז כלל כמובן) מהכולל שאל אותי כל מיני שאלות על איך חמי מחזיק בית כזה גדול והוא לא עובד ורוב היום בכולל? וששאל אותי אם הבית שלו באמת כזה יפה וגדול כמו שנראה מבחוץ.. האם היה מותר לי לספר זאת לחמי או שיש בזה בעיה של רכילות/לשון הרע?

תשובה:

שלום רב,

  1. אסור לך לדווח על שעות הנסיעה אם אין לך רשות מפורשת מהמעסיק לדווח עליהם. על שעות שיחות הטלפון, סביר להניח שהם כלולים בעבודה. ואתה יכול לדווח עליהם.
  2. אין בזה איסור לשון הרע שהרי לא אמרת אפילו ברמז מי שאל. אבל דומני שכפי שהשאלה של אותו אדם מיותרת. גם העובדה שסירפת לחמיך שמאן דהו שאל מיותר….

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל