לתרומות לחץ כאן

מטופל שהזמין כתר לשינו ובא לטפל באיחור ולא התאים משום אונס

שלום וברכה!
אדם שעשה טיפול שינים כולל כתר והוזמן הכתר ונקבע תור להרכבתו אך המטופל דחה את התור ושוב נקבע תור רק לאחר 4 חודשים והכתר לא התאים למבנה והד"ר אומר שצריך לעשות כתר עם מדידות מחדש מסיבה שהיה כנראה תזוזות בשיניים ולכן דורש סך 700 ש"ח הוצאות. מאידך טוען המטופל שלא ידע על כך והיה על הד"ר להודיע לו שיכול להיות מצב כזה, האם על המטופל לשלם לד"ר את הכתר החדש?

בברכה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

לכאורה המטופל חייב לשלם את הוצאות הכתר החדש (אם לא הייתה טעות במדידות הראשונות, אלא תזוזת שיניים). אבל לא ניתן לדעת מבלי לברר היטב מספר פרטים טכניים וכן המנהג בתחום.

מקורות:

אני מניח שתזוזת השיניים מתרחשת לעתים נדירות ומשום כך הרופא לא היה חייב להזהיר את הלקוח שדחיית התור יכולה לגרום להוצאה נוספת.

בהרבה תחומים מקובל שאם מתברר בסופו של דבר שיש עלויות נוספות שלא היו צפויות, הלקוח צריך להוסיף על המחיר שנקבע בהתחלה. ואם כן גם במקרה שתזוזת השיניים הייתה בכר בתור הראשון, המטופל חייב לשלם את ההוצאות הנוספות. גם אם נניח שבתחום זה מקובל שנקבע מחיר סופי ללא קשר לעלויות שיהיו בפועל, מכל מקום, לא ניתן לחייב את הרופא להיצמד למחיר שקבע בהתחלה אם היה שינוי מסוים מהתכנית על ידי המטופל, ומבחינת הרופא היה ניתן לעשות את הטיפול במחיר הראשוני.

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל