לתרומות לחץ כאן

בישול בדבר שמבושל כמאכל בן דרוסאי

שלום לכבוד הרבנים אודה לכם מאוד אם תוכלו לבאר לי את שאלתו (!) של הרמך המובא בכסמ בפרק ט הלכה ג מהלכות שבת.
הרי על גרןף וקטום מותר להשהות אפילו אוכל לא מבושל?

תשובה:

שלום רב

הרמ"ך מקשה כך, לענין השהיית צמר בתוך יורה מערב שבת ההלכה היא שהדבר אסור, משום שחוששים שמא יערבב את הצמר בתוך הצבע ונמצא שצובע בשבת, והרי כידוע מגיס בתבשיל מקרב בכך את בישולו והדבר אסור מהתורה, ואם דבר שלא התבשל כל צרכו יש בו איסור בישול מהתורה, מדוע לגבי צביעת צמר החמירו מחשש שמא יגיס וכאן לא חששו שמא יגיס ויקרב את גמר הבישול? ובהכרח צ"ל שלאחר שנעשה כמאכל בן דרוסאי אין בו איסור בישול. אלו דבריו.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל