לתרומות לחץ כאן

צער בעלי חיים

שלום רב
לאחרונה נחשפתי לענין של הטיבעונים והם בטענה שיש צער בעלי חיים בקר צאן ועופות והם מאוד צודקים רציתי לדעת מאוד מה הרבנות עושה בדבר ומה המדינה וגם כתוב בתורה לענין צער בעלי חיים איפה כל זה עומד איך זה עובר לסדר היום מה כל זה שווה שאנחנו אוכלים בשר גם שהתורה מתירה לנו אבל לא עומדים בדבר כל כך חמור אשמח לתשובה

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע בדיוק למה אתה מתכוון, אבל נצא מנקודת הנחה שאכן הצדק איתך ויש אנשים או חברות שעוברים על איסור צער בעלי חיים.

ברור שזה חמור מאד, וראוי לכל גינוי. אבל האמת היא שיש איסורים חמורים יותר שעל המדינה לטפל, כמו שמירת שבת, שאיסור זה חמור יותר מאיסור צער בעלי חיים. לכן אני ממש לא מתפלא אם יש אנשים שעוברים איסורים ואף אחד לא עושה דבר… לצערנו זה מציאות חיינו בארץ.

אני מקווה שאתה מבין את המסר אותו אני מנסה להשיב… כלומר, הפרדה בין אכילת בשר שאין לה כל קשר לאיסור צער בעלי חיים. התורה התירה לנו לאכול בשר, יתרה מזו, התורה גם אמרה כיצד להרוג את הבהמה – בשחיטה, אם תרצה, זה לא ההריגה העדינה ביותר… ובכל זאת כמובן שאין לזה כל קשר לאיסור צער בעלי חיים. אדון העולם שהמציא אותנו ואת הבהמות והחיות, קבע מי ישלוט במי ומי יאכל את מי, וכיצד. במקרה אותו אדון גם קבע שיש איסור צער בעלי חיים, כלומר, חייב להיות שאין כל סתירה בניהם.

אולם אם כוונתך שהחברות העוסקות בתחום, נוהגות באכזריות כלפי בעלי החיים, זה ממש לא בסדר, אולם אני לא מוכן להתרגש מאיסור זה יותר מאיסור חילול שבת שהוא חמור יותר!

ראה עוד כאן בשאלה ובתגובות שנושא זה נדוש הרבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל