לתרומות לחץ כאן

כשרות בשר

שלום רב.
יש באחרונה רב אחד שנחשב מפורסם ואליו הצטרף אדמו"ר אחד פחות מפורסם שצועקים בקול גדול על מחדלי כשרות בשחיטת בשר אצל כל הבדצי"ם אשכנזים וספרדים .
איך מתייחסים לכל העניין הזה ?
תודה וכל טוב .

תשובה:

שלום רב

בשר שנשחט באחת ממערכות הכשרות המהודרות ניתן לאוכלו ללא פקפוק, אינני יודע מי הרב שהזכרת, אבל אני כן יודע מי הרבנים החשובים שעומדים ומפקחים על מערכות כשרות אלו, ומי יתן ויהיה חלקי עמהם…

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. איך אתה אומר שניתן לאכול ללא כל פיקפוק, אתה בדקת? הרי רואים ביוטיוב צילומי וידאו של בדצים שמנתקים סירכות ומחתימים "חלק" על זה. ורואים ראש בדצ ידוע שוחט 6 כבשים בדקה בלי בדיקת סכין בינהם. וגם יש עדויות בכתב של יותר משוחט אחד שמנתקים סירכות בכוונה להגיע ל50% "חלק" שידוע שא"א יותר מ20%…כי ככה זה בטבע. וזה כל אחד יכול לראות בעיניו ולא עדות מפי כלי ראשון ושני או שמועות.
    אסור למהר מחד להטיל דופי ומאידך כל מי שהוא מורה הוראה לרבים צריך לראות לפני שהוא מתיר משהו!
    הרי אם תבוא אישה אליך עם עד בשאלה האם לא תסתכל בעד ותפתח ספרים אם נסתפקת? גם בתחום הזה אי אפשר להגיד לאנשים לאכול מבלי לבדוק כי יש הרבה מכשולות שנגרמות בשוגג וגם במזיד.

  2. כשדיברתי על כך עם אחד מראשי הבדצים הסביר לי שיש טעות לאנשים, לא כל ריר נקרא סירכא, ובודאי שגם הבית יוסף לא נתכוין לכך, וצריך הרבה שימוש חכמים כדי לדעת מה מותר לדעת הבית יוסף ומה אסור. העדות של 6 כבשים בדקה אינה של אחת מהמערכות כשרות שהזכרתי ולכן אין לי מה להתייחס בכלל לענין. אני חוזר על דעתי שהעוולה היא בכך שמערבבים את כל גופי הכשרות יחד.

  3. כבוד הרב,
    אחת הסיבות שהפכתי לטבעוני היא מעצם הסיבה שבאמת היום אי אפשר לדעת מה כשר ומה לא.
    לדבר עם ראש בד"ץ – זו ראיה לאיזה דבר בדיוק? ברור שבתור ראש בד"ץ הוא יגיד דברים לטובתם ולצדקתם, אבל מעדויות של אנשים פרטיים שסיפרו על עבודתם כשוחטים והתפטרו – ניכר שיש בעיות גדולות במערכות השחיטה והכשרות.

    האם יכול הרב לומר על אילו כשרויות הוא סומך ב-100%, והאם הרב יכול לתת הוכחה ברורה שאכן יש בכשרויות אלה בשר חלק 51% שהוא רוב, כפי שנדרש על פי השולחן ערוך?

  4. אני סומך על מערכות הכשרות: בד"ץ העדה החרדית, הרב משה יהודה ליב לנדא, וגם שארית ישראל והרב רובין. כל הסיפורים האמיתיים הם על מערכות כשרות שאינן מהודרות. כשאנחנו מדברים על רבנים שתומכים המערכות הכשרות המהודרות אנחנו מדברים גדולי ישראל המובהקים ביותר בדרגה הראשונה, וחלילה להתבטא עליהם כפי שהתבטאת.

  5. ועם כל זה, כבוד הרב, לא נתת שום הוכחה שהכשרויות האלה הן אמינות.
    להגיד שאתה סומך על מערכת כשרות בעיניים עצומות, כשלנגד עיניך מביאים עדויות כמה הן לא אמינות, זה לא לשון הרע, זה להזהיר את הרבים לבל יכשלו באכילת טריפות, ודברי הם אינם דברי, אלא דברים שגדולים הרבה יותר ממני אמרו.

    אני חלילה לא אמרתי על הרב לנדא שהוא לא איש ירא שמים, אמרתי רק שהוא לא יכול לפקח ב-100% על כל מה שקורה אצלו במפעל או בכל מקום אחר. הוא אדם אחד והמפעל מקום גדול. אתה אישית, באמת ובתמים מאמין ששחיטה תעשייתית שדורשת כמות X ביום, תוכל לשחוט הכול כדת וכדין? אני בספק

  6. אני חוזר ומסביר שכל העדויות שאתה מדבר עליהם אינן אמורות על כשרויות אלו, זה בדוק. אם אתה מדבר ספציפית על הרב לאנדא שמעתי עדויות מדהימות על עשרות משגיחי כשרות בכל ליין של שחיטה בלי שום יחס למערכות אחרות. קשה להרחיב כאן אבל מסתבר שהוא המערכת הכי מהודרת שיש היום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל