לתרומות לחץ כאן

איזה תנור אסור לפתוח בשבת?

בס"ד

שלום רב

הן הילקוט יוסף והן השש"כ מדברים, בנוסף על תנור אפיה שיש לו מצב שבת, על עוד תנור שמותר להשהות בו מערב שבת מבלי חשש של הבערה (בלי לפרט את ענין הבישול כאן) : "תנור חשמלי המופעל הי וסת חום (טרמוסטט)" (ששכ מהדורת תש"ע, פרק א' לה) (ילקוט יוסף, רנג, ו), בתנאי שאין פותחים את הדלת או סוגרים אותה אלא כאשר הוסת כבר הפעיל את התנור וידוע שאין שום פעילות חשמלית בפתיחת הדלת או סגירתה.

זאת להבדיל מתנור חשמלי שהלהבה עולה אם פתיחת דלת התנור, (ילקוט יוסף רנג ז') או תנור גז הפועל על ידי תרמוסטט (שש"כ, מהדורת תש"ע, פרק א, לה').

השאלה היא, עבור מי שאין ברשותו תנור עם מצב שבת, (שזה בוודאי המצב המועדף) איך הוא יודע אם התנור שלו הוא מהסוג הראשון (חשמלי המופעל עם תרמוסטט באופן שכשפעולת התרמוסטט נסתיימה אין שינוי בעירה בפתיחת הדלת או בסגירתה) או מהסוג השני (חשמלי שפתיחת הדלת או סגירתה משנות את הבעירה ולכן אסור בשימוש בכלל בשבת)? איך מזהים כזה דבר? במה מדובר?

תודה רבה
וכל טוב לרוב

תשובה:

שלום רב

כדאי לפנות למכון הטכנולוגי להלכה בירושלים של הרב לוי יצחק הלפרין, הם בקיאים ומתעדכנים בכל הסוגים המתחדשים ויודעים את אופן פעולתם. ניתן ליצור איתם קשר בטל’:  6423230. 02-6424880.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל