בס"ד
שלום רב
המונח 'מבושל כל צרכו' בסעיף עג' פרק א' בשש"כ שבמהדורת תש"ע – העוסק בהשהיה בתנור מערב שבת, האם נכונה ההבנה שהוא מתכוון כאן למשמעות רחבה יותר של המונח, שהיא 'שלא שייך בו בישול'. כלומר:
שאם הוא יבש אז אכן שהוא מבושל כל צרכו
ואם הוא לח אז שהוא גם מבושל כל צרכו וגם עודו חם לפחות במקצת
ואם הוא מים אז שהוא כבר רתח קודם, וגם עדיין חם במקצת
שאלו התנאים להשהות מערב שבת בתנור לפי סעיף עג?
תודה רבה ותבורכו
תשובה:
שלום רב
אכן כן, בשביל להשהות מערב שבת על כירה שאינה גרופה וקטומה, יש צורך שהמאכל יחשב מבושל כל צרכו, והתנאים הנ"ל אכן נדרשים לשם כך.
בהצלחה