שלום לרבנים החשובים,
רציתי לשאול מדוע הרמב"ם פוסק (פרק כט' הלכה יא') שמותר לקדש מבעוד יום. והרי הוא לא סובר דין של תוספת שבת..
תודה על העזרה :)
תשובה:
שלום רב,
הנושא בתוספת שבת היא האם יש חובה לקבל תוספת שבת או לא, מדאורייתא או מדרבנן. אבל העובדה שניתן לקדש מעט מיום שישי ולאסור עצמו במלאכה, זה לא ניתן למחלוקת, זוהי סוגיא מפורשת בפרק ערבי פסחים שניתן לקבל שבת מבעוד יום החל מפלג המנחה.
לפי מה שאני הקטן הבנתי..לרמב"ם אין בכלל תוספת שבת. לא מדאו' ולא מדרבנן.
אבל לקבל את השבת אני מבין. אבל לקדש על היין – זה לא דבר שונה?
כי הרב עובדיה יוסף זצ"ל (בחלק ב' דף יא בהערות) כותב שלמרות שהרמב"ם לא סובר תוספת שבת, מ"מ הוא פוסק שאפשר לקדש מבעוד יום.
ודאי אפשר לקדש, זו סוגיא ערוכה בפסחים צט ב, רק לגבי אכילת מצה כתבו שם התוס' שלא ניתן משום שנאמר בערב תאכלו מצות. אלא שאין חיוב של תוספת שבת.
השאר תגובה