לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בעל המכולת איבד את הכרטיס ותובע 700 ש"ח והלקוחה זכורה קצת ששילמה

שלום וברכה, אנחנו רושמים בשני מכולות וזכור לי ששילמתי לשניהם באותו זמן. לאחר כחודש אני בודקת את הסכום לתשלום ומתברר שהמוכר הוסיף עוד 700 שקל בטענה שלא שילמנו וכשביקשתי לראות את הכרטיס עם החתימות שלנו הוא טוען שאבד. אני זוכרת ששילמתי אבל לא בטוחה ב-100 אחוז. כשביררתי על זה שמעתי שקרו הרבה מקרים שהכרטיסים אבדו לו ושהמוכר לא ישר כל כך. נכון להיום יש למוכר כרטיס עם החתימה שלנו בסך 130 שח בערך ועוד 700 שקל שכתוב למעלה על הכרטיס שאבד. זה היה לפני שנתיים והיום פניתי אליו שוב והמוכר אומר שהוא שכח מזה ושאני לא אשלם בכלל. ברור שהוא מקפיד עלינו. והתעקשתי שעל מה שחתום אני אשלם. מה הדין? צריך לשלם גם את ה-700 שקל?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אני מציע להתפשר איתו.

מצד הלכה אם המוכר טוען בוודאות שלא שילמו ואת לא זוכרת בוודאות, יש לשלם לו. במקרה זה, שהמוכר לא מציג את הכרטיס עם החתימות, את לא מחויבת להאמין לו שהסכום הוא 700 ש"ח. אבל מאחר ואף לפי דברייך היית חייבת (לפני שאולי שלמת) סכום מסוים, יש להתפשר.

מקורות:

לעניין איני יודע אם פרעתי עיין שו"ע חו"מ סי' עה סעיף ט. אדם שאינו יודע כמה חייב חייב לשלם את כל התביעה, מתוך שאינו יכול להישבע שבועת מודה במקצת חייב לשלם. במקרה זה לא ברור אם יש שבועת מודה במקצת שהרי הלקוחה טוענת שזכור לה ששילמה. עיין שו"ע חו"מ סי' פז סעיף ה ובנו"כ שם. כמו כן, מאחר ונהוג שהמוכר מחתים על כל קניה, הרי הוא חייב להציג את הכרטיס החתום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל