לתרומות לחץ כאן

גן עדן וגיהנום

האם האמונה בגיהנום [ אש, שדים עם קרניים, שטן ] היא מוצדקת? או שמקורה מאמונה תפלה?

תשובה:

שלום רב

אין כל ספק בכך שיש גן עדן לצדיקים וגהנום לרשעים, וכל אדם שחוטא ולא חוזר בתשובה יצטרך להזדכך בגהנום קודם כניסתו לגן עדן, אין נראה הגהנום אינני יודע יש תיאורים בספר ראשית חכמה, אני מניח שגם שם הכל בבחינת משל שהרי מדובר על מציאות רוחנית, אבל אין ספק, השכר והעונש הם מרכיב די יסודי באמונה היהודית ובחז"ל יש הרבה על כך.

מה שחשוב לדעת, שהכל לטובתו של האדם, הדרך להגיע לגן עדן מצריכה את הזיכוך הזה ואת הכפרת עוונות, אבל המטרה היא להיטיב עם האדם ולהביא למצב שיהיה ראוי לתענוג הרוחני הנצחי בגן עדן. אגב גם צרות וקשיים בעולם הזה מכפרים על העוונות ומפחיתים לנו מהעונש בעולם הבא. בחז"ל מובא שאפילו טירדה קלה, שאדם מכניס יד לכיס להוציא מטבע אחת ויצאה אחרת, מכפרת. כמובן הכפרה הנדרשת היא תמיד בהתאם לחומרת העוון…

שנדע רק טוב!

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. לא. בספרים האריכו לבאר, שבתורה לא מובא ענין שכר ועונש אלא ברמזים קלים, כי תכלית העבודה היא לעבוד שלא על מנת לקבל פרס, אולם בדברי חז"ל זה מובא בהרחבה בגמרא בסהדרין ובעוד מקומות רבים.

  2. אמת שיש בחז"ל ששם יש רמז לפתח הגהנום וכך כתוב גם לגבי חמי טבריה דחלפי אפיתחא דגהנום, אבל ודאי עיקר ענינו לאחר המוות כפי שידוע מחז"ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל