לתרומות לחץ כאן

תשלום עבור פעולה שלא הניבה את התוצאה הרצויה

שלום
יש לי דירה שאני משכיר אותה, השכרתי את הדירה לשוכר בעייתי מאד הוא מציק מאד לשכנים, ובנוסף גם לא משלם לי.
פניתי לראובן שעיסוקו הוא תיווך וניהול נכס, אציין שראובן מכיר את השוכר שלי (בעבר הוא השכיר לו דירה, וכן הוא מכיר אותי, ואת הצרה שיש לי מהשוכר הנ"ל) שמעתי שיש לראובן דירה שהוא מחפש להשכירה (לא בבעלותו, אלא בניהולו) והצעתי לו שאם הוא מוציא את השוכר ה"בעייתי" שלי מהדירה אני משלם לו 1000 ₪ אמרתי לו שמצידי הוא יכול להציע את זה בתור הנחה בהשכרת הדירה שלו, או אם הוא משכנע אותם לצאת שיקח את התשלום לעצמו.
בס"ד עלתה בידו והוא הצליח להחתים אותם על חוזה והם העבירו את רוב ציוד הדירה שלהם לדירה החדשה.
אך השוכר הבעייתי הנ"ל השאיר איזה שהוא כורסא וכיסאות, והוא אומר שעד שלא אפצה אותו הוא יעשה פגישות עסקים וכל מיני עיסוקים בדירה שלי, והוא לא מחזיר לי את המפתח
שאלתי האם עלי לשלם לראובן את התשלום המובטח לו, או מכיון שבדיבורי עימו היה ברור שכל מטרתי היא שהדירה תהיה פנויה מהשוכר הנ"ל, ותוצאה זו לא נעשתה אין עלי לשלם לו
תודה

תשובה:

שלום רב,

מסברא נראה לי שאתה צריך לשלם לו.

אולי אחדד את התשובה קצת יותר: אם אתה כבר שואל האם אתה חייב לו בכלל, יתכן שאתה חייב לו יותר מ1000 ש"ח!

כפי שאתה מבין, להוציא שוכר כזה מהבית, עולה כסף… אני לא יודע כמה זה עולה, אבל ברור שאנשים מוכנים לשלם על כך כסף. לכן, אם קבעתם מחיר להוצאתו מהבית, והוא ביצע את ההוצאה בדיוק כפי שקבעתם, אתה צריך לשלם לו מה שקבעתם לא פחות ולא יותר. אבל אם אתה חושב שאולי הוא לא ביצע בדיוק כפי שקבעתם, כלומר, על אופן העזרה שהוא עזר לכם, אין ביניהם כל סיכום, אז אתה צריך לשלם לו כפי שעולה בשוק עזרה כפי שהוא סייע לך, ויתכן שזה יותר מהמחיר שסיכמתם.

לסיכום: למרות הקושי שהשוכר עדיין מערים, הסברא נותנת שאתה עדיין צריך לשלם לו.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. למעשה ה"שוכר" שלי נשאר ללון בלילה בדירתי למרות שהוציא כמעט את כל חפציו, ולמרות שהוא חתם חוזה בדירה השניה, נראה לי שבת זוגו לנה שם בקביעות, והוא מרבה להסתובב שם. האם גם בכה"ג עלי לשלם?

  2. קשה לי להשיב על כך אני לא מכיר מספיק את המציאות. נסה לחשוב עם עצמך האם הוא לא הועיל לך כלום, או שהוא כן עזר לך.
    לצערי שכחתי רק להוסיף, שלעניות דעתי, אותו אדם נהג שלא כראוי, ובעצם מעל בשליחותם של בעלי הדירה שם הוא שיכן את הבחור הבעייתי הזה. הם מצפים ממנו שלא לשכן בביתם אדם שלפחות הוא יודע עליו שהוא בעייתי.

  3. האמת שרק ימים יגידו האם זה הועיל אפילו קצת
    כי כרגע המצב שהשכנים שם מאד כועסים עלי כי הוא עושה שם מסיבות, כך שגם לי קשה לאמוד זאת.

    בקשר לדירה ששם הוא שיכן אותם, כמובן שהוא הודיע לבעל הבית, הדירה היתה ריקה הרבה זמן, היה שווה להם לקחת את הסיכול, זה אזור עם אוכליסיה יותר בעייתית, כך ששם הוא יסתדר עם השכנים.
    ולגבי התשלום הוא הגיע איתו לאיזה שהם ביטחונות, הוא גם חושב שמה שהשוכר לא שילם לי זה מפני שניסתי להוציא אותו משום, והוא הגיע לכדי סכסוך עימי

    בכל אופן תודה רבה ויישר כח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל