מהו המושג במשנה ברורה מצווה בעלמא כגון סעודה רביעית
האם חייב לקיימא ואם כן צריך לחזר ומה היא שונה משאר מצוות דרבנן
תשובה:
שלום רב
כוונת המשנה ברורה שלא מדובר כאן בחיוב גמור, אלא כעין הנהגה טובה שקיבלו עליהם. אבל שים לב למה שכתב שם המשנה ברורה, ולא לחינם כתב זאת… שהנפקא מינה היא לאדם שאין לו פת ליותר משלוש סעודות שיעדיף את אלו שבשבת עצמה, אבל מלבד זאת, יש לקיימה. ידוע אגב מדברי הגר"א שסעודה חשובה מאוד, עד כדי כך, שכאשר אשתו הצדקנית קיבלה על עצמה תענית משבת לשבת דבר שבלתי נתפס אצלנו כלל, הורה לה לעשות התרת נדרים, כיון שכל התענית הזו לא שווה הפסד של סעודת מלווה מלכה!
שבת שלום!