לתרומות לחץ כאן

מתווך שהבטיח שהקבלן יבנה ברמת לוקסוס

קניתי דירה בפרויקט חדש, הובטח לי על ידי המתווך שזה יהיה ברמת לוקסוס עם תכונות מפוארות. הוא לא ציין את הפרטים, אך הבהיר כי הוא יהיה חייב לבנות על סטנדרט גבוה לא כדרך את הפרויקטים הרגילים, וכן כתב 'רמת לוקסוס' בחוברת.

הוא כבר בנה את רוב הדירות והם כמו פרויקטים רגילים, אבל הוא מסכים לטענת שיש לך הרבה אפשרויות לשדרג לרמת לוקסוס, "בתוספת מחיר". בהתבסס על החישובים אצטרך לשלם 25,000$ בנוסף להביא אותו לרמה טובה יותר. עדיין לא לוקסוס… ואני לא יכול לכלול את הכסף הזה במשכנתא, אני צריך לשלם להם במזומן.
האם אני יכול לבקש ממנו לבנות לי תכונות אלו ללא תשלום?
האם אני יכול לשאול אותו כדי לבנות אותי עוד יותר? – הוא הרי הבטיח לי לוקסוס.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אינני יודע אם הבטחות המתווך מחייבות את הקבלן ומי ערך את החוברת בה נכתב שתהיה רמת לוקסוס. במידה וההבטחה ניתנה על ידי מי שהוא שלוחו של הקבלן לעניין זה, או שהקבלן ידע על ההבטחות שניתנו לרוכשים, הרי הוא חייב לעמוד בהן.

לא ראיתי את החוברת ולא שמעתי את המתווך. באופן כללי, אם מתחייבים לבנות לוקסוס הכוונה היא ללא תוספת תשלום. אבל, יכול להיות שהלשון אמר שהקבלן יכול לוקסוס וכדו'.

אינני יודע מה ניתן לכלול בהבטחה לרמת לוקסוס. הכוונה היא אכן ליותר מקבלן רגיל, אבל עדיין אפשרויות הפרשנות מרובות. הקבלן מחויב לתוספות בשווי המינימלי שניתן להגדיר כלוקסוס.

מקורות:

מעבר למה שמוגדר בהלכה כ'פיטומי מילי', כל מה שהתנה אחד מהצדדים לפני המקח והצד השני לא התנגד, הרי הוא מחייב. עיין בית יוסף חו"מ ריש סי' רז.

כאשר יש כמה אפשרויות לפרש, הכלל הוא שיד בעל השטר על התחתונה. עיין שו"ע חו"מ סי' מב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל