לתרומות לחץ כאן

הכוונה על ידי קריאה במזוזות

בס"ד
שלום כבוד הרב,מחילה אבקש לשאול שאלה נוספת. זה עתה נודע לי כי חברתי שהיא מסורתית הלכה לבדוק את המזוזה שבביתה החדש דרך ארגון יהודי מאוד מפורסם וחשוב. הרב עימו נפגשה הוא מעין קורא במזוזות. לפי דבריה הוא אמר לה מספר דברים שהדליקו אצלי נורה אדומה לכן אבקש את עצתך החכמה.
1) ידוע וברור שלרב אסור לקבל נשים ובצדק. הוא מקבל נשים אבל בחדר פתוח עם אנשים ויש פרגוד. האם הדבר תקין?
2) הרב אמר לה מה פגום במזוזה אחד מן הדברים הוא שהמזוזה אשכנזית ולא ספרדית. האם זה משנה בכלל?
3) בנוסף אמר לה איפה יש עיכובים כולל בזיווג בגלל פגימות במזוזה וסיפר לה מה הבעיות הרפואיות של בעל הדירה הקודם. דבר שהיא ביררה ואכן נכון. האם תקין לומר דברים פרטיים על אנשים אחרים?
כבוד הרב יש לא מעט אחיזת עיניים לצערי הרב בימינו. כוונתי היא רק לשם שמיים ולהזהירה. אני לא מכירה את אותו הרב וגם ביקשתי לא לדעת את שמו כדי להישמר ולהיזהר. מפריע לי ואפילו מכעיס אותי שאישה מסורתית יושבת מולו ובסדר תסביר מה לא תקין עם המזוזה אבל במקום להסביר שעיכוב בזיווג ובדברים נוספים מגיעים בגלל חוסר צניעות,חילול שבת,החטאת גברים והתרחקות מעבודת השם הכל נופל על אם המזוזה אשכנזית או ספרדית? הכל נופל על המזוזה תקינה או לא?
כבוד הרב,עם ישראל בצרה גדולה והסיבה העיקרית היא צניעות והחטאת רבים. האם קו המחשבה שלי נכון או שאני טועה בגדול פה ואותו רב פעל כראוי? האם עליי להזהירה?

תשובה:

שלום רב

אין ספק שהצדק איתך, אף פעם לא היתה זו דרכם של גדולי ישראל. יש להתחזק בתורה ובמצוות ורק כך מתקרבים לקדוש ברוך הוא ובעזרת ה' זוכים לכל הישועות. זה שהוא מקבל נשים באופן שהזכרת זה נשמע בסדר. אשה אשכנזיה צריכה בבית מזוזה בכתב אשכנזי, אין לכך קשר לזיווג שלה, אבל מבחינה הלכתית כך ראוי. אם יש פגם במזוזה יש למסור אותה לבדיקת כשרות.

תדברי איתה באופן חיובי, אם תאבד אמון ברבנים זה לא מה שיועיל, אבל העיקר לחזק אותה במצוות ובאמונה ולקרב אותה למקומות טובים יותר.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב. כמובן שכך עשיתי בנועם ובנעימות הסברתי לה שיש לא מעט אחיזות עיניים ושמה שמעכב זה כל מה שציינתי למעלה ולא מזוזה ספרדית או אשכנזית. הצרה הגדולה היא שהיקרים שקצת רחוקים יושבים מול רב שלפי מה שאמרת פעל בדיעבד נכון אבל במקום להסביר לאותן נשמות מסכנות את האמת ולכוון אותן הם מסבירים להם מה קרה לבעל הדירה הקודם ואת ההבדל בין מזוזה כזו לכזו. ואותן נשים יקרות שוגות ובמקום לחקור ולהבין איפה הן טועות מבינות כי המקור לעיכוב הוא סוג המזוזה כי רב מדבר איתן. אם היתה זוכה לשבת מול הרב חיים קיינבסקי או הרב שטיימן או הרב עובדיה יוסף זצ"ל אין לי ספק כי הם היו אומרים לה את האמת ורק את האמת וכך חייב לנהוג. חבל לי ועצוב לי שמתעסקים בטפל ולא בעיקר. אני נורא מאוכזבת. ה' ירחם ויעזור לכל עם ישראל לשוב בתשובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל