לתרומות לחץ כאן

כשרות שמפו וסבונים שעבר עליהם הפסח

שלום לכבוד הרב יש לי שאלה לגבי חמץ שעבר עליו הפסח אסור בהנאה קניתי שמפו טבעי שיש בוא חומרים שמורכבים מדגן וכו דברים שיש בהם חמץ אבל זה יתערבב אם עוד חומרים אחרים( שכתוב על זה לא לבלוע)

תשובה:

שלום רב

מעיקר הדין אין כל צורך בכשרות לפסח על שמפו, וגם לאלו המחמירים בכך, הבעיה היא בעיקר השימוש בשמפו בפסח [שכן סיכה כשתייה ונמצא שבפסח עצמו אתה נהנה מהחמץ באופן הגורם לו חשיבות שיש בה איסור וכו'] אבל לענין אחרי פסח או אפילו להשאיר את השמפו בבית בפסח עצמו – אין חשש כלל.

מקורות:

יש נדון בתרופות שנפסלו מאכילת כלב האם עדיין אסורים בפסח, לדעת רוב הפוסקים מותר ראה בשו”ת חזון נחום ח”א סי’ מו. אולם יש המביאים משו”ת דברי מלכיאל (ח”ד סי’ כב סק”ו) ראיה שאסור. אולם כל זה הוא רק בתרופות שהוא אוכל. אבל בסבונים וכד’ שהנדון הוא מצד סיכה כשתיה, ראה במאור השבת ח”ב סי’ ל’ ס”ק ו’ כתב הגרש”ז אוירבך בענין סבון דודאי אין צריך להקפיד שיהא מיוחד לפסח בזמננו שיש ודאי דברים חריפים שפוסלים אותו מאכילת כלב. ובחזון איש (דמאי סי’ טו סק”א) כתב שלא אומרים סיכה כשתיה בדבר שאינו ראוי לאכילה. אמנם המשנה ברורה (סי’ שכו סק”י נוקט שגם בסבון יש בעיה של סיכה כשתיה אם יש בזה מרכיב שהוא אסור). ולמעשה ודאי שאין כל צורך בכשרות לפסח בסבון, ראה מה שכתב הרב זריצקי כאן בערך סבון ושמפו.

יהודי שבחודש חשון זוכר לשאול על חמץ שעבר עליו הפסח, הוא יהודי אמיתי!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל