לתרומות לחץ כאן

האם מותר להעלים מידע מהביטוח?

שלום
בדקתי מול חברות הביטוח את התנאים לביטוח רכב. אחד מהדברים שמשנים את המחיר הוא הצגת טופס של העדר תביעות ב3 שנים האחרונות. גם אם לא היה לך רכב אתה יכול להצהיר שנסעת ברכב ההורים ולהראות שלא היה להם תביעות.

1. חברות הביטוח בדכ אומרות שאתה צריך להצהיר שנהגת ברכב של ההורים 3 פעמים בשבוע (בלשונם: "אפילו לצאת מהחניה עד לפח זבל").
הבנתי מהפקיד שזהו תהליך פורמלי נטו ואין להם דרך לבדוק את זה.. וכולם פשוט עונים להם 'כן' ומקבלים את ההנחה (זהו פער משמעותי של 1500 שח!!).
ואפילו באחת מהחברות פשוט אמרו לי "לא משנה העיקר שנסעת". או פקיד אחר אמר "אפילו פעם בחודש". ואחת אחרת "מדי פעם".
מצד אחד אינני רוצה לשקר, אך מצד שני זהו הליך פורמלי לגמרי- אני נסעתי ברכבם של הורי למרחקיפ ארוכים אבל לאו דווקא בתדירות של 3 פעמים בשבוע.

2. לחברת הביטוח לא אכפת על שם מי הרכב, ואפשר שהביטוח יהיה על שם אדם אחר. אמנם הם אומרים שאת הביטוח צריך לרשום על שם הנהג העיקרי, דהיינו מי שיסע רוב השעות באוטו.
שוב, הם אינם יכולים לבדוק או לדעת זאת. זהו הליך פורמלי. האם אני יכול לכתוב את הביטוח על שם הורי?

ובכלל אם אפשר לתת איזשהו פתרון כללי למקרים כאלו, שבהם החברות הגדולות יכולות לעשוק ולגזול את האדם הישר ע"י כל מיני קביעות פורמליות שכולם עוקפים אותם ורק מי שדבק באמת "נדפק".

תודה מראש

תשובה:

שלום רב,

חברות הביטוח זכאיות לקבוע איזה כללים שהם רוצים ולתת הנחות למי שהם חפצים. האמירה שלך: "ובכלל אם אפשר לתת איזשהו פתרון כללי למקרים כאלו, שבהם החברות הגדולות יכולות לעשוק ולגזול את האדם הישר ע"י כל מיני קביעות פורמליות שכולם עוקפים אותם ורק מי שדבק באמת "נדפק". פשוט לא מתאימה לאדם ירא שמים.

מה זאת אומרת הוא נדפק? כי הוא לא הצליח לגנוב??!! או בגלל שאינו רוצה לגנוב??!! אדם ירא שמים צריך להצמד למה שאומרים לו, משום שרק זה מותר, יש להם את מלוא הזכות לקבוע לפי איזה כללים שהם רוצים.

לעצם השאלה:

  1. אני חושב שאתה יכול לומר בדיוק את האמת, ואף חייב לומר בדיוק את האמת, שאינך נוסע 3 פעמים בשבוע, אבל יש שעובות שאתה נוסע הרבה יותר ואף למרחקים גדולים יותר, כך שאתה סבור בממוצע יתכן שאפשר להגדיר את זה כ 3 פעמים בשבוע. כלומר, אתה אומר רק את האמת, וממתין לראות מה הפקיד יחליט לגביך משום שלו יש את הסמכות לכך.
  2. עליך להצמד למה שאמרו לך, ולעשות את הביטוח רק על מי שצפוי להיות הנהג העיקרי.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל